همشهری آنلاین: رییس جمهور در جمع روسای دانشگاه‌ها گفت: امروز بهترین فرصت برای بازنگری و تجدیدنظر در علوم گوناگون از جمله اقتصاد، سیاست و مدیریت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد عصر روز جمعه هشتم آذر در گردهمایی روسای دانشگاه ها، موسسات و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم،تحقیقات و فن آوری ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت جواد الائمه(ع) و با بیان اینکه نظام مادی غرب طی دهه های گذشته با تزریق دموکراسی لیبرال و فرهنگ مادی ،اقتصاد آزاد و نظام برنامه ریزی توسعه به ملت ها ،در پی دستیابی به اهداف خود بوده است اظهار داشت: کشورهای زورگو از جمله آمریکا سیاست های استعماری خود را در قالب علم و دستآوردهای علمی به ملت ها و کشورها ارائه و تحمیل کردند تا ضمن استفاده از منابع ملت ها مشکلات خود را به آنها منتقل کنند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: قدرت‌های زورگو و استعمارگران همواره منتقدان سیاست‌ها و راهبردهای استعماری خود را مخالف علم و دانش معرفی کرده‌اند.

دکتر احمدنژاد با تأکید بر اینکه ایستادگی ملت ایران در عرصه‌های مختلف و دفاع دولت از استقلال کشور، مناسبات قدرتهای زورگو در جهان را به هم زده است، گفت: امروز تمام دنیا در حال انفجار است اما جمهوری اسلامی ایران با ایستادگی و اتخاذ سیاست های عالمانه،شرایط را مدیریت کرده و از دایره تأثیرگذاری اوضاع فعلی جهان مصون مانده است.

رییس جمهور دوره کنونی را از نظر فشارها جزو سخت ترین ادوار انقلاب و بلکه صد ساله اخیر بر شمرد و تصریح کرد: امروز دولت علی رغم همه تحریم ها و فشارهای سیاسی،اقتصادی و تبلیغاتی در بخش های مختلف از جمله سیاست خارجی، اقتصاد ، صنعت و فرهنگ پیشتاز است.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه اهداف سند چشم انداز بیست ساله زودتر و سریعتر از موعد مقرر قابل تحقق یافتن است، اظهار داشت: امروز در متن جامعه نشاط ،تلاش ،امید و خودباوری برای حفظ استقلال و تسریع در پیشرفت کشور موج می زند.

رییس جمهور عشق به علم آموزی و شمار دانشجویان و متخصصان ایران اسلامی را روز افزون دانست و خاطرنشان کرد : اصل شکوفایی و نوآوری در تلاش دانشکاهها برای رفع نیازهای کشور محقق میشود.

رییس شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در فضای دانشگاهها باید نشاط ،صمیمیت و دوستی وجود داشته و رییس دانشگاه پناهگاه همه دانشجویان باشد، گفت: فضای سیاسی دانشگاهها باید پرنشاط و سازنده و دانشجو در همه صحنه های کشور حاضر باشد اما همزمان باید از حریم و پاکی نسل جوان نیز صیانت کرد.

دکتر احمدی نژاد تربیت انسانهای مومن ،عالم و خلاق را وظیفه اصلی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برشمرد و گفت: علوم مختلف باید بر اساس اولویت ها و در جهت رفع نیازهای کشور به کار گرفته شود.

رییس جمهور حرکت آموزش عالی در بخش های مختلف آموزش ،پژوهش وفن آوری را دارای شتاب و رشد فزاینده ارزیابی و خاطرنشان کرد : اخبار پیشرفت های علمی ایران هر روز منتشر می شود و موتور کاروان علمی ایران اسلامی با دور بالا در حال حرکت است.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اهمیت دانشگاهها در اعتلا و پیشرفت کشور گفت: دولت در کنار تلاش دانشگاهها برای رفع نیازهای خود ، با همه توان از دانشگاهها و موسسات پژوهشی و تحقیقاتی حمایت می کند .

پیش از سخنان رییس جمهور دکتر زاهدی وزیر علوم ،تحقیقات و فن آوری گزارشی از آخرین دستآورد ها و اقدامات نظام آموزش عالی کشور بیان و شماری از روسای دانشگاهها ، مراکز تحقیقاتی و پارک های علم و فن آوری با قدردانی از توجه و تلاش خاص دولت نهم برای گسترش آموزش عالی در اقصی نقاط کشور بویژه مناطق محروم، دیدگاهها و دغدغه های خود را مطرح کردند.

تعیین مقرری برای دانشجویان، تجهیز آزمایشگاهها، نوسازی و بهسازی دانشگاهها،تجاری سازی طرح ها و ایده ها،ساماندهی ارتباط صنعت با دانشگاه و حمایت از صندوق های پژوهش و فن آوری از جمله موارد مطرح شده از سوی نمایندگان روسای دانشگاهها ، مراکز تحقیقاتی و پارک های علم و فن آوری است.

برچسب‌ها