رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه از سال گذشته مبلغ جریمه قطع درختان به شدت افزایش پیدا کرده است، گفت: جریمه تقریبی قطع درختان خیابان ولیعصر بیش از ۱۰ میلیارد تومان است.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی پیرهادی با بیان این مطلب گفت: علاوه بر جریمه، بحث‌های حقوقی و تبعات قضائی که در این رابطه وجود دارد، متوجه مالک خواهد بود و همین موارد منجر به این می‌شود تا افراد سودجو دیگر اقدام به قطع کردن درختان نکنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به محل صرف جریمه‌های کسب شده اظهار کرد: همه مبالغ جریمه دریافتی از متخلفان برای توسعه فضای سبز شهر تهران، تملک باغ‌ها و تبدیل آنها به پارک‌های عمومی استفاده می‌شود و این مبالغ در موارد دیگری خرج نمی‌شود.

پیرهادی با تاکید بر اینکه درختان خیابان ولیعصر متعلق به تمامی شهروندان هستند، گفت: قطع درختان در یک معبر عمومی و با قدمت بالا رخ داده است و به راحتی قابل گذشت نیست و شورای شهر از قوه قضائیه تقاضا دارد تا این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کند.

پس از انتشار خبر قطع درختان خیابان ولیعصر (عج) و انتشار فیلمی در فضای مجازی، رئیس کل دادگستری استان تهران، دادستان تهران را برای بررسی علل این ماجرا مأمور کرد و پرونده قضائی برای این موضوع تشکیل شد.

در این باره بخوانید: واکنش جدی دادستان تهران به موضوع خشک شدن درختان خیابان ولیعصر

ماجرای خشک شدن چند درخت در خیابان ولیعصر چه بود؟ | امانی: پایان کار ملک نوساز منوط به تعیین جریمه است