شهردار منطقه ۱۸ از پایان انتظار ۸ساله اهالی و بهره‌برداری از فاز نخست شاهراه اتصالی شهید بروجردی خبر داد. این پروژه می‌تواند با اتصال بخش جنوبی تهران به شمال غرب پایتخت تحول بزرگی در حوزه حمل و نقل و ترافیک جنوب‌ غرب تهران ایجاد کند.

به گزارش همشهری آنلاین، «محمدجواد خسروی» درباره این پروژه گفت: «پروژه شهید بروجردی گشایش بسیاری در ترافیک شهر تهران ایجاد می‌کند، این پروژه به‌طور مشترک بین مناطق ۱۸ و ۹ برقرار شده است که دارای دو قطعه یعنی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) به بزرگراه آزادگان و شمال‌غرب تهران را به جنوب تهران وصل می‌کند و راهی مستقیم و مطلوب برای شهروندان تهرانی ایجاد می‌کند». 

او افزود: «این بزرگراه از بزرگراه آزادگان تا تقاطع الغدیر به طول تقریبی ۴ کیلومتر ساخته می‌شود و پنج تقاطع غیرهمسطح دارد. قطعه دوم از تقاطع الغدیر تا بلوار بهار به طول تقریبی یک کیلومتر، ۲ تقاطع غیرهمسطح را شامل می‌شود».

شهردار منطقه ۱۸ همچنین درباره زمان بهره‌برداری فاز نخست این کلان پروژه گفت: «بخش اول بزرگراه شهید بروجردی به ۷۵۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که امسال مقدمات تأمین قطعی آن آماده می‌شود و بخش تقاطع الغدیر تا انتهای مهر ماه راه‌اندازی می‌شود. همچنین تقاطع الغدیر تا بلوار بهار تا ۲۲ بهمن‌ماه جهت بهره‌برداری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و پس از گذشت ۸ سال متوقف بودن پروژه، مردم می‌توانند تا پایان امسال از بخش اول پروژه شهید بروجردی بهره‌مند شوند».

محمدجواد خسروی ادامه داد: «برای ادامه پروژه، ۲ معارض داریم که با یکی از این معارضان در حال پیگیری بحث‌های حقوقی هستیم و با دیگر معارض در حال تهاتر هستیم که مشکلی برای ادامه روند پروژه به وجود نیاید و به یاری خدا بتوانیم فاز اول را که در مجموع ۹. ۳ کیلومتر است افتتاح کنیم».

او تأکید کرد: «بخش عمده‌ای از این ابرپروژه شهری بین مناطق ۱۸ و  ۹ مشترک است؛ نزدیک به ۵ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ است. در فاز دوم که ۱۹ معارض دارد به دنبال حل مسائل هستیم و توافقات را انجام می‌دهیم که تا آخر سال بتوانیم فاز دوم را نیز افتتاح کنیم».

برچسب‌ها