نحوه همکاری مشترک هیات بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن با دانشگاه صنعتی شریف با حضور مقامات عالی رتبه این بنیاد بررسی شد.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت دانشگاه شریف، روز دوشنبه، سوم مرداد ۱۴۰۱، مقامات عالی رتبه بنیاد صلح ساساکاوا و سفارت ژاپن با رئیس دانشگاه صنعتی شریف ملاقات کردند. این جلسه با حضور آتسوشی سونامی، رئیس این بنیاد و آیکاوا کازوتوشی، سفیر ژاپن در ایران و هیات همراه برگزار شد.

در ابتدای این دیدار که به میزبانی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، مدیر امور بین الملل، مدیران مجتمع خدمات فناوری شریف و جمعی از استادان برگزار شد، بازدید از مجتمع خدمات فناوری شریف و آشنایی با بخش‌های مختلف این مجموعه شامل؛ شتاب دهنده، مرکز رشد، کسب و کارهای نوپا انجام شد.

پس از بازدید، در جلسه‌ای که در اتاق شورای دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد، آتسوشی سونامی، ضمن تمجید از دانشگاه صنعتی شریف و مرکز خدمات فناوری شریف افزود: تربیت نسل آینده از اصول مهم آموزش در جهان است.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است کمک به تامین زیرساخت‌های سخت افزاری، برقراری و اتصال دانشگاه صنعتی شریف به بنیادهای مشابه ژاپنی و مراکز آموزش عالی ژاپن، پرداخت کمک هزینه به دانش آموزان و دانشجویان محروم و جنگ‌زده خاورمیانه بخصوص بانوان افغانستان، افزایش ظرفیت دانشگاه‌های ژاپنی برای پذیرش دانشجویان ایران، از اهم موضوعات و پیشنهادات مطروحه در خصوص نحوه همکاری بنیاد صلح ساساکاوا با دانشگاه صنعتی شریف بود.