شهردار منطقه ۱۶ از اجرای ۱۱۰ ویژه‌برنامه در اعیاد دهه ولایت با رویکرد معرفتی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معنوی برای شهروندان محله‌ها نه‌گانه دارالشهدای دانش‌آموزی تهران خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه ۱۶ درباره برنامه‌های دهه ولایت گفت: «این ویژه‌برنامه‌ها با هدف بزرگداشت اعیاد بزرگ مسلمانان و دهه ولایت که از اهمیت خاصی در میان شهروندان برخوردار است در محله‌ها نه‌گانه برگزار شد که از جمله این برنامه‌ها دیدار با خانواده شهدای سادات، تقدیر از کارمندان سید شاغل در شهرداری، آذین‌بندی معابر، میادین، خیابان‌های منطقه و فضاسازی حجمی مرتبط با عید سعید غدیر خم و... بود که در تمامی محله‌ها اجرا شد.»

 «سید مرتضی روحانی» ادامه داد:«دهه ولایت برای شهروندان جایگاه خاصی دارد، از جمله ویژه‌برنامه‌های اجرا شده در این ایام می‌توان به اهتزاز پرچم پایه کوتاه و پایه بلند به مناسبت عید غدیر خم، نصب المان نوری، روشنایی قاصدک نوری واقع در میدان بهمن، روشنایی پل عابرپیاده خیابان بعثت از میدان بهمن، نورپردازی پل فرهنگسرای بهمن در بزرگراه تندگویان و بنای کبوترخانه در سه‌راه علی‌آباد جنوبی، نورپردازی و آذین‌بندی میادین و محورهای اصلی از جمله میادین بهمن، بهشت، بازار دوم و خیابان‌های شهید وفایی، شهید رجایی، بعثت و... تهیه و نصب ریسه‌های پارچه‌ای و... اشاره کرد.»

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر شهروندان از جشن عید بزرگ غدیر گفت:«در جلسه مهمی که در حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) با حضور رئیس حوزه و امامان جماعت مساجد برگزار شد، درخصوص اجرای ویژه‌برنامه‌های این ایام با محوریت مساجد و برپایی سخنرانی‌ها حول محور رفع معضلات محله‌ها و... برپایی کاروان شادی و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، تبلیغات محیطی، ایستگاه‌های صلواتی، توزیع غذای نذری در محله‌های کم‌برخوردار و ایتام و... برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.»

شهردار منطقه ۱۶ با تأکید به بهره‌مندی از ظرفیت مساجد خاطرنشان کرد: «هدف ما این بود که در مساجد بستری فراهم شود تا جوانان با حضور پرشور در این اماکن، با ارتباط صمیمی و توأم با احترام به امامان مساجد به شناخت امام بپردازند،  تلاش گسترده تری برای شناساندن فرهنگ غدیر صورت گیرد و تعامل و هم‌افزایی بین مدیریت شهری و مساجد و حوزه علمیه ایجاد شود، زیرا اینگونه تعاملات به مشارکت و حضور مردم، رشد و تعالی نوجوانان و جوانان، تقویت هویت منطقه‌ای و محلی، تقویت حس اعتماد و همکاری میان اهالی و اصلاح سبک زندگی شهروندان، تقویت مدیران در مدیریت شهری و... منجر می‌شود.»