تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۴

نخستین دوسالانه مجسمه‌سازی فضاهای شهری، آخر هفته گذشته در نگارخانه برگ افتتاح شد.

این دوسالانه مجسمه‌سازی با حضور احمد مسجد جامعی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، محمد هادی ایازی مشاور هنری شهردار تهران، حجت‌‌الله ملا صالحی مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی و جمعی از هنرمندان در نگارخانه برگ رسما آغاز بکار کرد.

ابتدای مراسم ملاصالحی با تقدیر از هنرمندانی که در این دوسالانه آثار خود را ارائه کردند، گفت: امیدوارم با برپایی چنین دوسالانه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف در آینده‌ نزدیک، شهری برای آرامش، زندگی و به ‌دور از هرگونه مشکلات فکری داشته باشیم؛ زیرا متأسفانه این روزها در تمام فضاهای شهری با فقر مطلق از آثار حجمی مواجه ‌هستیم. مدیرعامل سازمان زیباسازی افزود: ما با نظارت شهردار تهران فعالیت‌های جدید را برای برطرف کردن این معضل آغاز کرده‌ایم که برپایی این دوسالانه، برگزاری جشنواره نورپردازی و تغییر در گرافیک شهری از آن جمله است.

در دوسالانه مجسمه‌های شهری بیش از 80 هنرمند با 110 اثر حضور دارند و آثاری که قابلیت‌های شهری داشته باشند برای نصب در سطح شهر تهران انتخاب می‌شوند. در ادامه این مراسم مسجد‌ جامعی، گفت: تهران شهر خاطره‌ها و قصه‌هاست و ایران شهر هنر است. آنچه در قرن بیستم به‌عنوان هنر ملی مطرح شد، منشا تحول در نگاه به هنر و باعث گسترش جایگاه و خاستگاه هنر در مدیریت شهری شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران افزود: امروز مثلث فرهنگی که بین شهرداری تهران، هنرمندان و استادان دانشگاهی به‌وجود آمده، راه گسترش هنر را در سطح شهر هموار کرده است. آنچه به‌عنوان هنر عمومی مطرح است در برگزاری این دوسالانه شاهد هستیم؛ زیرا هنر، دیگر در اختیار اقشار خاص نیست و می‌توانیم در خیابان‌ها، کوچه‌ها و بازار شاهد هنر باشیم.

 در نگارخانه برگ، آثاری از بهروز دارش، بیژن نعمتی شریف، زهرا رهنورد، طاهر شیخ‌الحکمایی، احمد نادعلیان و... به نمایش در آمده است. این نمایشگاه تا 15 آذر ماه میزبان علاقه‌مندان است.