همشهری آنلاین: برنامه آموزشی جدید برای مهدهای کودک تدوین شده است و در هفته آینده به مهدها ابلاغ می‌شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به واحد مرکزی خبر گفت: در این برنامه آموزشی، موارد مرتبط با سلامت و تغذیه کودکان مورد توجه قرار گرفته است تا کودکان بتوانند در آینده نقش موثری در جامعه داشته باشند.

شاکری گفت: 13 هزار مهد کودک زیر نظر سازمان بهزیستی در کشور وجود دارد که حدود 650 هزار کودک در این مهدها آموزش می‌بینند.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون صدور مجوز برای مهدهای کودک با سازمان بهزیستی است گفت: مهدهای قرآنی نیز از این سازمان مجوز دارند و برنامه‌های خود را با این سازمان مطابقت می‌دهند.

وی با بیان اینکه استانداردها برای مهدهای کودک در کشور مشخص است افزود: تفاوتی میان مهدهای کودک و مهدهای قرآنی از نظر استاندارد وجود ندارد و در مهدهای قرآنی فقط برنامه‌های قرآنی بیشتری ارائه می‌شود.

او گفت: 85 درصد مهدهای کودک در کشور خصوصی هستند و هر 2 سال یکبار مجوز آنها از سوی این سازمان تمدید می شود و در صورتی که مورد تائید نباشند پروانه آنها ابطال می‌شود.

شاکری با اشاره به روز جهانی کودک (17 مهر) افزود: حقوق کودکان در سال 1954 میلادی در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد و در سال 1373 خورشیدی نیز کشور ما عضو این پیمان شد.

وی هدف از نامگذاری این روز را اتحاد و برابری کودکان در جهان بیان کرد و گفت: باید تلاش کنیم کودکان از همه امکانات از جمله زندگی خوب،‌ بهداشت، ‌تغذیه،‌ تربیت، آموزش و پرورش بهره‌مند شوند.

او افزود: در آیات و احادیث نیز بر رعایت حقوق کودک از جانب والدین توصیه شده است که می‌توان به آموزش،‌ تربیت و نامگذاری نیکو برای کودک اشاره کرد.

شاکری با بیان اینکه تعریف کودک بر اساس پیمان نامه حقوق کودک، کودکان از بدو تولد تا 18 سالگی است افزود: در سیاستگذاری‌ها و و برنامه‌ریزی‌های سازمان‌های جهانی نیز منافع عالی کودکان باید مد نظر قرار گیرد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در تمام استان‌ها مراکز مشاوره ژنتیک این سازمان آماده ارائه خدمت به هموطنان هستند.