بر اساس فهرستی از فروشگاه اپل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، قصد دارد برنامه رسانه اجتماعی خود با نام Truth Social را در ۲۱ فوریه راه‌اندازی کند.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، TRUTH Social از گروه رسانه و فناوری ترامپ (TMTG) جایگزین توئیتر قبل از تعطیلات روز رئیس‌جمهوری ایالات متحده (سومین دوشنبه ماه فوریه) برای پیش‌سفارش در دسترس است.

مشابه توییتر، این اپلیکیشن نیز عکس‌هایی برای نمایش، ویژگی‌هایی برای دنبال کردن افراد دیگر و موضوعات پرطرفدار ارائه می‌دهد. پیام آن معادل یک توئیت، «حقیقت» (Truth) نامیده می‌شود.

راه‌اندازی این برنامه ۱۳ ماه پس از آن صورت می‌گیرد که فیسبوک (متا) و توئیتر، حساب شخصی ترامپ را به دلیل تشویق حامیانش برای شرکت در حمله روز ششم ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا بر اساس ادعاهای اثبات‌نشده مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ معلق و بعد مسدود کردند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه به مناسبت یک سالگی این حمله گفت که ادعاهای نادرست سلف او می‌تواند حاکمیت قانون را از بین ببرد و انتخابات آینده را زیر سوال ببرد.

یک منبع آگاه تأیید کرد که ۲۱ فوریه تاریخ راه‌اندازی برنامه‌ریزی‌شده اپلیکیشن است.

انتظار می‌رود این راه‌اندازی نخستین مرحله از سه مرحله در توسعه TMTG باشد.

بیشتر بخوانید:

حامیان ترامپ و سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی سهام Digital World را خریداری کرده‌اند و اطمینان دارند که محبوبیت ترامپ در پایگاه سیاسی جمهوری‌خواهش به موفقیت تجاری بزرگی تبدیل شود.

ترامپ کنفرانس خبری در ملک خود در فلوریدا را که برای ۶ ژانویه برنامه‌ریزی شده بود، به مناسبت نخستین سالگرد حمله به کنگره لغو کرد. او گفت که در عوض در تجمعی در آریزونا در روز ۱۵ ژانویه سخنانی را ایراد خواهد کرد.