یک عضو شورای شهر تهران از دیدار رئیس شورای شهر تهران و رئیس مجلس با موضوع اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت و افزایش حمایت از شهرداری‌ها خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پانا، ناصر امانی در پاسخ به این پرسش که قرار بود هفته گذشته مهدی چمران به همراه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با رئیس مجلس درخصوص اصلاح بودجه ۱۴۰۱ دیداری داشته باشد، این دیدار برگزار شد یا خیر گفت: «رئیس شورای شهر تهران در نامه‌ای به رئیس مجلس، کاهش ردیف‌های حمایتی از شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۱ و درخواست شورای شهر را توضیح داده بودند که جلسه هفته گذشته پیرو همین نامه برگزار شده و رئیس شورای شهر تهران با قالیباف دیداری داشته است.»

وی ادامه داد: «به‌طور کامل اشکالات و ایرادتی که شهرداری و شورای شهر نسبت به بودجه ۱۴۰۱ دولت دارند به اطلاع قالیباف رسانده شده است. رئیس مجلس هم قول حمایت داده که نه تنها اعتبارات شهرداری و مدیریت شهری کم نشود بلکه نسبت به سال قبل افزایش هم داشته باشد، اما لازمه آن این است که در کمیسیون‌های تلفیق، فراکسیون مدیریت شهری، کمیسیون عمران و کمیسیون شوراها هم این جلسات پیگیری شود و آن‌ها نیز در اصلاح بودجه همراهی کنند تا به نتیجه برسد.»

امانی اضافه کرد: «اگر این همدلی ایجاد شود این درخواست‌ها به نتیجه می‌رسد، اما این نگرانی وجود دارد که نمایندگان سایر شهرستان‌ها به تهران حساس هستند و تهران را شهری برخوردار می‌دانند. درحالی که حقیقت چیز دیگری است و باید با تصویر کشیدن چالش‌ها و کمبودهای عمیق تهران، این همراهی انجام شود و اعتبارات افزایش پیدا کند.»

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص وضعیت اتوبوس‌ها و مترو در روزهایی که اُمیکرون به تهران رسیده است، گفت: «نگرانی‌ها و هشدارهای ما در رابطه با کمک به مترو و توسعه حمل و نقل عمومی برای پاسخ به همین نیاز شهروندان است. اکنون مسافران مترو از دو جنبه تحت فشار هستند هم ایمنی سفر و هم ظرفیت حمل و نقل که دیر می‌رسند و فشردگی زیادی وجود دارد. برای همین تاکید کردیم که بودجه شهر در نقاطی هزینه شود که نسبت به آن مسئولیت داریم نه موضوعاتی که در مسئولیت شهرداری نیست و بودجه و اعتبارات آن را هم دیگران از دولت می‌گیرند.»