همشهری آنلاین: شهردار تهران در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن حضور یافت و از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرد.

در بازدید دکتر قالیباف که معاونان فنی و عمرانی و شهرسازی و معماری شهرداری تهران، رییس سازمان مدیریت بحران و رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران، حضور داشتند، دکتر فاطمی، رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، به ارائه توضیحاتی در مورد وظایف این مرکز، اهداف، اقدامات انجام شده و در دست اقدام، برنامه ها و فعالیت‌های مهم این مرکز پرداخت.

روابط عمومی شهرداری تهران گزارش داد دکتر مازیار حسینی، رییس سازمان مدیریت و بحران شهر تهران در حاشیه این بازدید با اشاره به اهداف این بازدید، گفت: مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن یکی از قدیمی ترین نهادهای تحقیقاتی در حوزه ساختمان و مسکن کشور است که اقدامات ارزشمندی را در سابقه خود دارد.

وی با تاکید بر آشنایی با طرح‌های جدید و نوآورانه این مرکز افزود: کشور ما در بخش ساختمان و مسکن به یک تحول اساسی در شیوه‌های ساخت مسکن و در زمینه سبک بودن، مقاوم بودن در برابر زلزله، با صرفه بودن از نظر انرژی و مطابق بودن با معیارهای سنتی و اسلامی نیاز دارد.

حسینی با بیان این که عمر مفید ساختمان‌ها در کشور ما در مقایسه با بسیاری از کشورها بسیار پایین است، خاطر نشان کرد: مقاوم نبودن ساختمان‌های ما در برابر زلزله و پایین بودن عمر آنها، آسیب جدی به سرمایه‌های کشور می‌زند و تولید ناخالص ملی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: ازعمده‌ترین اهداف این بازدید آشنایی در مورد ایجاد زمینه‌های مشترک همکاری میان حوزه‌های مختلف شهرداری مانند معاونت فنی و عمرانی، معاونت شهرسازی و معماری و سازمان مدیریت و بحران شهر تهران با مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن است تا در نهایت به انعقاد توافق نامه‌هایی بتوانیم از ظرفیت‌های مرکز تحقیقات در راستای پروژه‌های شهرداری با محوریت تهران و کلان شهرهای کشور استفاده کنیم.

رییس سازمان مدیریت و بحران شهر تهران در ادامه اظهار کرد: این مرکز مسئولیت شبکه شتاب‌نگاری کشور را بر عهده دارد که شناسایی این شبکه می‌تواند در هنگام زلزله کمک بزرگی برای سازمان مدیریت بحران تهران باشد.