دوران همه‌گیری به خودی خود شرایط دشواری را برای تمرین ورزشکارانی که رویای المپیک را در سر می‌پروراندند فراهم کرده بود اما برخی از طلایی‌های توکیو، تخصص دیگری هم داشتند و قهرمانی آنها با شگفتی همراه شد.

به گزارش همشهری آنلاین، ورود به بازی‌های المپیک به خودی خود برای یک ورزشکار ارزشمند است و هدف بسیاری از ورزشکاران ورود به این رقابت‌های جهانی است؛ مربیان حرفه‌ای، تمرین‌های طاقت‌فرسا، فشار روحی و ... همه جزئی جدایی ناپذیر از روند ورود و موفقیت احتمالی در این بازی‌ها به شمار می‌رود.

اما در این میان قهرمانانی هم هستند که در کنار حرفه و تخصصی دیگر، در ورزش و المپیک هم درخشیدند.

  • آقای جواد فروغی، ۴۱ ساله، قهرمان طلایی ایران در رشته تیراندازی، پرستار است و کسب زودهنگام مدال المپیکی او در میان ورزشکاران به‌نامی که به این رقابت‌ها اعزام شده بودند خبری غیرمنتظره و مسرت بخش بود.

  • در میان ورزشکاران خارجی نیز نام طلایی یک دانشمند ریاضیات به چشم می‌خورد؛ خانم دکتر آنا کیسنهوفر، ۳۰ ساله، در رشته دوچرخه سواری ۴۰ کیلومتر انفرادی یک پیروزی باورنکردنی کسب کرد.

این خانم اتریشی که چهار سال است به طور جدی دوچرخه سواری می‌کند، به عنوان دانشمند در دانشکده علوم پایه EPFL مشغول است و از سال ۲۰۱۷ مطالعات پست دکتری خود را در کرسی معادلات دیفرانسیل جزئی در موسسه ریاضیات این دانشگاه طراز اول آغاز کرده است.

  • ورزشکار شگفتی ساز دیگر خانم لی کیفر ، ۲۷ ساله، است که در دوران تحصیل خود در مدرسه شمشیربازی حاضر شده؛ او اولین آمریکایی است که موفق به کسب مدال طلا در شمشیربازی انفرادی شد و در رشته پزشکی مشغول به تحصیل است. کیفر با اشاره به قرنطینه گفت دوران سختی را پشت‌سر گذاشته و فقط با همسرش تمرین کرده است.

این افراد در کنار حرفه تخصصی خود، آن‌هم با دشواری‌های دوران همه‌گیری توانستند تمرین‌های خود را پیگیری کنند و رویای طلایی خود را تحقق ببخشند و نام خود را در تاریخ پرحاشیه المپیک۲۰۲۰ توکیو ثبت کنند.

منبع: همشهری آنلاین