کشتی‌گیرانی که در ۳ وزن ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم مدعی‌ هستند، از امروز در تورنمنت لهستان برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک توکیو رقابت می‌کنند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو امروز و فردا در لهستان تکمیل می‌شود. غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی که در ۳ وزن نفرات را مشخص کرده است، وعده داده کشتی‌گیران المپیکی وزن ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم را در تورنمنت زیلکوفسکی لهستان انتخاب کند. تیم ایران روز جمعه راهی لهستان شد. امروز کشتی‌گیران وزن ۹۷ کیلوگرم روی تشک می‌روند و فردا هم مدعیان وزن ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم آخرین نمایش را برای حضور در المپیک به اجرا می‌گذارند. پیش از این، رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم، مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم حضورشان در المپیک قطعی شده است. قرار است کشتی‌گیران ۳ وزن دیگر با توجه به نتایجی که در این تورنمنت می‌گیرند، انتخاب شوند. با وجود این کادر فنی گفته است که اگر نیاز باشد، بین مدعیان هر وزن مبارزه رودررو برگزار می‌شود. ترکیب کامل تیم ملی برای حضور در المپیک در لهستان و بعد از پایان مسابقات اعلام می‌شود.

امامی یا حسین‌خانی؟

در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی و یونس امامی نماینده ایران هستند. امامی در مسابقات کسب سهمیه المپیک آسیا همه حریفانش را با امتیاز عالی شکست داد و علاوه بر سهمیه المپیک، مدال طلای این وزن را هم گرفت. حسین‌خانی هم نماینده ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بود که به مدال نقره رسید. حسین خانی مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۶ را در وزن غیرالمپیکی دارد ولی بعد از این مدال موفقیت دیگری در سطح جهانی نداشته است. او که ۳۲ سال سن دارد، امیدوار است در آخرین سال‌های عمر ورزشی‌اش حضور در المپیک را تجربه کند. امامی با ۲۴ سال سن کشتی‌گیر جوانی است. او در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ مدال برنز گرفت و برای اینکه شانس حضور در المپیک را داشته باشد، از وزن ۷۰ کیلوگرم به ۷۴ کیلوگرم آمد. امامی در آخرین مرحله از مسابقات انتخابی، جمال عبادی را شکست داد اما برای رفتن به توکیو باید حسین‌خانی را نیز از پیش رو بردارد.

سه راهی ۹۷ کیلوگرم

محمدحسین محمدیان، علیرضا کریمی و علی شعبانی ۳ کشتی‌گیری هستند که مدعی‌اند باید در المپیک دوبنده وزن ۹۷ کیلوگرم را بپوشند. کارنامه هر سه آنها قابل‌قبول است. محمدحسین محمدیان بعد از اینکه محرومیت ۴ ساله‌اش به پایان رسید، در تورنمنت ایتالیا کایل اسنایدر آمریکایی قهرمان جهان و المپیک را با ضربه فنی شکست داد. علیرضا کریمی ۲ مدال برنز و یک نقره جهان دارد و در ریودوژانیرو المپیک را تجربه کرد. علی شعبانی هم به راحتی قهرمان آسیا شد و در انتخابی تیم ملی هم که سال گذشته برگزار شد،۲ بار محمدیان را شکست داد. با شرایطی که این ۳ کشتی‌گیر دارند، کادر فنی کار دشواری دارد. گذشتن از نام هر یک از این ۳ نفر راحت نیست.

جدال در فوق‌سنگین

امیرحسین زارع و امین طاهری ۲ کشتی‌گیر فوق‌سنگین هستند که برای رسیدن به المپیک رقابت نزدیکی دارند. طاهری در تورنمنت اوکراین طلا گرفت و قرار بود زارع در قهرمانی آسیا روی تشک برود ولی به کرونا مبتلا شد و طاهری بلافاصله پس از بازگشت از اوکراین برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به قزاقستان رفت. طاهری در قزاقستان مدال برنز گرفت و حالا برای کسب دوبنده تیم ملی باید از سد زارع جوان عبور کند.

منبع: همشهری آنلاین