کتابخانه عمومی پروفسور مریم میرزاخانی شهرستان صومعه سرا، به عنوان دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک گیلان، روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت افتتاح می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان این مطلب به همشهری آنلاین گفت: برای اولین بار در کشور، در ادامه رویکرد ایجاد فضاهای ویژه مطالعه برای مادران و کودکان گیلان، منجر به ساخت سه کتابخانه مشارکتی در گیلان شد. طی توافقی که بین نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان و اداره کل نوسازی مدارس استان انجام شد، اولین کتابخانه مشارکتی مادر و کودک در شهرستان شفت به افتتاح رسید. دومین کتابخانه نیز در صومعه سرا و کتابخانه سوم نیز در مدرسه حسن حاجتی رشت به بهره برداری خواهد رسید.

پریسا کرمی ادامه داد: کتابخانه عمومی پرفسور مریم میرزاخانی که به عنوان دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک استان گیلان شناخته می‌شود، سومین کتابخانه مدرسه استان گیلان نیز خواهد بود که با همکاری دو مجموعه نوسازی و تجهیز مدارس و کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: این مرکز فرهنگی در فضایی به مساحت ۱۲۰ متر مربع از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان طی سال گذشته در اختیار اداره کل کتابخانه‌ها قرار گرفت که پس از انجام مراحل تجهیز امکانات ویژه، استاندارد سازی و اختصاص کتاب و منابع آموزشی به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده است.

گفتنی است، ارایه خدمات ویژه به مادران و کودکان عضو این کتابخانه شامل برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی و برنامه‌های فرهنگی نظیر قصه گویی، خوانش متون کهن، برنامه‌های آموزشی دینی و قرآنی، فرزند پروری، شعرخوانی، بازی‌های فکری و آموزش خواندن کتاب از اهداف مهم ایجاد این کتابخانه خواهد بود.