معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه ۱۱ می‌گوید: «منطقه ۱۱ در مرکز شهر تهران با مساحتی حدود ۱۲. ۶ کیلومترمربع ۳۰۸ هزار نفر را در خود جای داده است.

اصالت این منطقه به بیش از یکصد سال گذشته می‌رسد و اهالی آن در بافت خاص، اصیل و با فرهنگ حاکم بر ۱۷ محله زندگی می‌کنند.» «جواد رشیدی» می‌افزاید: «محله‌های جنوبی منطقه عمدتاً درگیر مسائل و معضلات اجتماعی بسیار هستند که کودکان‌کار یکی از این معضلات است؛ مشکلی که برخاسته از اقتصاد بیمار جامعه بود و چاره‌اندیشی برای آن کار آسان و ساده‌ای نیست.

هر چند شهرداری منطقه کوشیده با راه‌اندازی مرکز پرتو و جذب کودکان ۱۵ تا ۱۸ سال زمینه‌های آموزش مهارت و فراهم شدن بستر کار مطلوب را برای این گروه فراهم کند.» معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به جلب مشارکت کودکان‌کار در فعالیت‌های عمومی شهرداری منطقه معتقد است این مشارکت به افزایش اعتماد به نفس کودکان و ساختن آینده آنها کمک می‌کند. او در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلامت «مهشید گودرز» که در بیمارستان لقمان مشغول به کار بود، می‌گوید: «باغ کوچکی را که به مناسبت روز درختکاری به همراه کودکان منطقه در آن درختان میوه کاشته شد به نام این شهید سلامت نامگذاری کرده‌ایم.»