پویش «موتورسوار خوب» با تأکید به وضعیت هر منطقه در زمینه حضور موتورسواران و پیگیری ۴ موضوع آغاز شد.

به گزارش خبرنگار همشهری محله، هم‌زمان با آغاز پویش موتورسوار خوب در مناطق مختلف پهنه غرب، هر محدوده از پایتخت برنامه‌ای را با توجه به حضور موتورسیکلت‌سواران و بررسی مشکلات‌شان در محله‌ها آغاز کردند. برای مثال، در منطقه ۹ به سبب وجود بافت فرسوده و معابر تنگ و باریک، بیشترین موارد مرتبط با موتورسیکلت‌سواران شامل بروز سوانح و خطرات ناشی از رعایت نکردن قوانین ترافیکی و انضباط شهری و ورود به پیاده‌روها می‌شود.

به گفته «علیرضا خامسیان»، سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۹، در این منطقه پیش‌بینی شده است تا با استفاده از انواع تولیدات رسانه‌ای و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و رویدادهای متنوع فرهنگی، میزان آگاهی شهروندان به‌ویژه موتورسیکلت‌سواران، خانواده‌ها و افراد پیرامون آنها نسبت به سوانح و خطرات ناشی از رعایت نکردن قوانین ترافیکی و انضباط شهری، افزایش یابد. در منطقه ۵ با توجه به وسعت این بخش از پایتخت و وجود مراکز تجاری و تردد موتورسیکلت‌سواران جوان در بزرگراه‌ها، پس از برپایی جلسه‌ای با حضور مدیران آموزش و پرورش و پلیس راهور پیش‌بینی شده است، برنامه‌های آموزشی و ترویجی و هم‌چنین ساماندهی ناوگان موتورسیکلت‌سواران اجرایی شود.

در منطقه ۲۲ با توجه به وجود برج‌ها و حضور گسترده پیک‌های موتوری، علاوه بر آموزش درباره مخاطرات و آسیب‌های ناشی از رفتارهای نابهنجار و خلاف قانون برخی موتورسیکلت‌سواران، موضوع آموزش به راکبان کسب و کارها نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.