به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، با توجه به اینکه نوع نگاهها به سفر تغییر کرده و نیاز به فرهنگسازی و معرفی بیشتر است و از طرفی کسب و کارهای جدید در حوزه گردشگری متناسب با شرایط موجود شده، راهاندازی استودیو گردشگری در بخش تولید محتوا، فرهنگسازی سفر و همچنین معرفی کسب و کارهای نو و افراد موفق این صنعت موثر خواهد بود. با راهاندازی این استودیو میتوان از نظرات صاحبان اندیشه، استادان دانشگاه و بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری برای گفتمانسازی و معرفی ظرفیتها در رویکرد جدید سفرهای هوشمند بهره برد.
معاون گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در این باره گفت: لوگو و تیتراژ برنامه آماده شده اما هنوز ضبط انجام نشده است، امیدواریم با راهاندازی این استدیو شاهد افزایش مشارکت مردم و فعالان گردشگری در معرفی مقاصد ناشناخته، گفتمان سازی و بیان فرصتهای پیش روی استان برای ورود به قرن ۱۵شمسی با بهرهگیری از تجارب سده گذشته، کمک به شکل گیری مشاغل جدید و افزایش تولید با استفاده از ظرفیتهای صدا و سیما برای پخش از شبکه هامون باشیم.
مجتبی میرحسینی بیان کرد: در استراتژی توسعه محصول، باید گاهی محصولات جدیدی خلق شود و متناسب با زمان دیگر با چند تغییر کوچک در محصولات قبلی بازار جدید ایجاد و به بهترین شکل نیازهای گردشگران شناسایی و آنها را برطرف کرد. روند رو به رشد ایجاد تاسیسات گردشگری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد و در این شرایط با ایجاد زیرساختهای لازم آماده بازیابی گردشگری استان با تغییر محصول و بازار میشویم.
معاون گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان سال تاسیسات گردشگری زیادی در سیستان و بلوچستان ایجاد میشود و امسال در هفته دولت هفت مجتمع گردشگری، هشت اقامتگاه بومگردی، یک سفره خانه سنتی و اولین دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شهرستان نیکشهر با صدور پروانه بهره برداری به صورت رسمی افتتاح شد.