استودیو گردشگری برای نخستین بار در موزه منطقه‌ای جنوب شرق ایران در زاهدان راه‌اندازی می‌شود.

موزه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، با توجه به اینکه نوع نگاه‌ها به سفر تغییر کرده و نیاز به فرهنگ‌سازی و معرفی بیشتر است و از طرفی کسب و کارهای جدید در حوزه گردشگری متناسب با شرایط موجود شده، راه‌اندازی استودیو گردشگری در بخش تولید محتوا، فرهنگ‌سازی سفر و همچنین معرفی کسب و کارهای نو و افراد موفق این صنعت موثر خواهد بود. با راه‌اندازی این استودیو می‌توان از نظرات صاحبان اندیشه، استادان دانشگاه و بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری برای گفتمان‌سازی و معرفی ظرفیت‌ها در رویکرد جدید سفرهای هوشمند بهره برد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در این باره گفت: لوگو و تیتراژ برنامه آماده شده اما هنوز ضبط انجام نشده است، امیدواریم با راه‌اندازی این استدیو شاهد افزایش مشارکت مردم و فعالان گردشگری در معرفی مقاصد ناشناخته، گفتمان سازی و بیان فرصت‌های پیش روی استان برای ورود به قرن ۱۵شمسی با بهره‌گیری از تجارب سده گذشته، کمک به شکل گیری مشاغل جدید و افزایش تولید با استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما برای پخش از شبکه هامون باشیم.

مجتبی میرحسینی بیان کرد: در استراتژی توسعه محصول، باید گاهی محصولات جدیدی خلق شود و متناسب با زمان دیگر با چند تغییر کوچک در محصولات قبلی بازار جدید ایجاد و به بهترین شکل نیازهای گردشگران شناسایی و آنها را برطرف کرد. روند رو به رشد ایجاد تاسیسات گردشگری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد و در این شرایط با ایجاد زیرساخت‌های لازم آماده بازیابی گردشگری استان با تغییر محصول و بازار می‌شویم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان سال تاسیسات گردشگری زیادی در سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود و امسال در هفته دولت هفت مجتمع گردشگری، هشت اقامتگاه بومگردی، یک سفره خانه سنتی و اولین دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری شهرستان نیکشهر با صدور پروانه بهره برداری به صورت رسمی افتتاح شد.

کد خبر 547284

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha