معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز از آغاز عملیات اجرایی دو پل شامل یک روگذر و یک چپ‌گرد در محور بلوار جمهوری به بزرگراه شهید سلیمانی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل صالحی امروز –یکشنبه- گفت: مسیر بلوار جمهوری شیراز، یکی از محورهای پرتردد محسوب می‌شود که در انتقال ترافیک رینگ شمالی این کلانشهر، نقش تاثیرگذاری دارد.

وی افزود: دوربرگردان‌های همسطح این بلوار از زمان ساخت به دلیل افزایش چشمگیر ترافیک و وجود شیب و پیچ‌های متوالی بسته شده، اما هنوز دو دوربرگردان و نیز میدان جام جم باقی مانده که موجب تداخل ترافیک و سردرگمی شهروندان می‌شود. به همین دلیل ساخت این پل که میدان جام جم و دوربرگردان همسطح نزدیک آن را ایمن‌سازی کند، الزام‌آور است.

وی با اشاره به تکمیل رینگ بزرگراه شهید سلیمانی-بلوار جمهوری و کامل شدن آن با ساخت پل چپگرد در این طرح، گفت: با اتصال ایمن این دو محور، ترافیک عبوری شرق و غرب ایمن سازی و از معابر خدماتی و گردشگری شیراز جدا می‌شود.

صالحی انتقال تردد خودروهای عبوری به رینگ بزرگراهی برای ایمن‌سازی میدان ارم، دانشگاه شیراز، باغ ارم و مراکز خدماتی میدان دانشجو و نمازی را اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: با احداث پل چپگرد خروجی بزرگراه شهید سلیمانی و پل روگذر بلوار جمهوری، رینگ ترافیکی شمال شیراز تکمیل می‌شود.

وی افزود: با احداث پل چپگرد در خروجی بزرگراه شهید سلیمانی و پل روگذر، بلوار جمهوری اسلامی ایمن‌سازی، و دسترسی‌ها بهبود می‌یابد. این ۲ پروژه تداخل ترافیک و سردرگمی شهروندان در انتخاب مسیر را به صفر می‌رساند.

معاون شهردار شیراز به افزایش ایمنی تردد عابران در کنار عبور منظم خودروها به عنوان یکی دیگر از اهداف اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: معابر منتهی به صدا و سیما و اماکن گردشگری برای عابرین پیاده ایمن‌سازی و اختلاف ارتفاع بلوار جمهوری و تپه تلویزیون که کمی دید رانندگان و عابرین را ایجاد کرده کاهش می‌یابد.

صالحی با بیان این که فاز نهایی بزرگراه شهید سلیمانی نیز در حال اجراست یادآور شد: با تکمیل این ۲ پروژه، تردد در رینگ پیرامونی دروازه قرآن تا تقاطع غیرهمسطح شهدای جهاد با عبور از تقاطع شهدای انقلاب(جوادیه) و بزرگراه محلاتی بدون تداخل ترافیک و ایمنی برقرار می‌شود.