رئیس زندان مرکزی خوی گفت: دو زندانی جوان محکوم به قصاص نفس با کسب رضایت از اولیای دم، از اعدام رهایی یافتند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صفر تاروردی‌زاده افزود: این ۲ نفر در نزاعی که آبان سال ۱۳۹۳ بین تعدادی از جوانان در خوی رخ داده بود، یک جوان ۲۱ ساله را به قتل رسانده بودند.

وی اضافه کرد: با قطعی‌شدن حکم قصاص نفس و با وجود اینکه اولیای دم، دیه قاتلان را نیز به صندوق سپرده دادگستری پرداخت کرده بودند و بر اجرای قصاص اصرار داشتند، ولی پای چوبه دار با عفو و گذشت به این ۲ جوان زندگی دوباره  بخشیدند.

رییس زندان خوی ادامه داد: بعد از قطعی شدن حکم قصاص، مجموعه قضایی شهرستان، کارکنان زندان و ریش سفیدان تلاش‌های خود را به کار بستند تا با پا در میانی و در خواست از خانواده اولیای دم بستر برای عفو وگذشت ۲ جوان قاتل فراهم شود که خوشبختانه کارساز شد.

وی افزود: رفتار، کردار و ندامت و پشیمانی واقعی ۲ جوان مقتول در زندان و مشارکت فعال آنان در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی زندان در عفو و بخشش خانواده مقتول بسیار موثر بود.

وی بیان کرد: خانواده اولیای دم در یک اقدام خداپسندانه دیگر با اهدای ۵۰۰ میلیون ریال به انجمن حمایت از زندانیان به یاری زندانیان جرایم مالی نیز شتافتند.

وی تاکید کرد: گذشت و بخشش، رضایت خداوند را در پی دارد و به تبعیت از این خصلت حسنه در قانون جزایی کشور به عطوفت اسلامی توجه ویژه شده است و در مناسبت‌های مختلف محکومان نادم از گناه به پیشنهاد رییس قوه قضاییه و موافقت رهبر معظم انقلاب از نعمت آزادی بهره مند می‌شوند.

خوی در شمال آذربایجان غربی بوده و دومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی پس از ارومیه است.