اسنادخطی امام‌خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی، سه‌شنبه ۳ تیر در مراسمی به مناسبت هفته قوه قضائیه در اداره ثبت اسناد خمین، زادگاه آن حضرت رونمایی شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره ثبت اسناد و املاک خمین در این آیین گفت: ۲۵ سند در موضوعات مختلف مانند بخشیدن حق ارث و ملک در این اداره برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده است.

محسن محمدی افزود: این اسناد ارزش تاریخی دارد و مربوط به سال‌های  ۱۳۰۹ تا ۱۳۶۷ هستند و در بین آنها سند تقسیم املاک امام‌خمینی(ره) بین خانواده‌های نیازمند نیز موجود است.

امام جمعه خمین نیز گفت: جمع‌آوری و نمایش اسنادخطی مربوط به وقف‌هایی که امام‌خمینی(ره) داشتند کار با ارزشی است   جایگاه بلند معمار کبیر انقلاب را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی‌پور بیان کرد: بیت تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی باید معرف شخصیت امام راحل و نظام اسلامی در دنیا باشد. امام راحل تنها رهبر قرن بیستم بود که از ملتی تحت ظلم، امت واحده‌ ساخت و با حمایت از مستضعفان به اسطوره‌ جهانی تبدیل شد.

وی عنوان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی با سخنان کوبنده و ویژگی‌های خاص شخصیتی که داشت میلیون‌ها نفر را برای مبارزه با استکبار جهانی با خود همراه کرد.