مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

اسنادخطی امام‌خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی، سه‌شنبه ۳ تیر در مراسمی به مناسبت هفته قوه قضائیه در اداره ثبت اسناد خمین، زادگاه آن حضرت رونمایی شد.

امام خمینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره ثبت اسناد و املاک خمین در این آیین گفت: ۲۵ سند در موضوعات مختلف مانند بخشیدن حق ارث و ملک در این اداره برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده است.

محسن محمدی افزود: این اسناد ارزش تاریخی دارد و مربوط به سال‌های  ۱۳۰۹ تا ۱۳۶۷ هستند و در بین آنها سند تقسیم املاک امام‌خمینی(ره) بین خانواده‌های نیازمند نیز موجود است.

امام جمعه خمین نیز گفت: جمع‌آوری و نمایش اسنادخطی مربوط به وقف‌هایی که امام‌خمینی(ره) داشتند کار با ارزشی است   جایگاه بلند معمار کبیر انقلاب را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی‌پور بیان کرد: بیت تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی باید معرف شخصیت امام راحل و نظام اسلامی در دنیا باشد. امام راحل تنها رهبر قرن بیستم بود که از ملتی تحت ظلم، امت واحده‌ ساخت و با حمایت از مستضعفان به اسطوره‌ جهانی تبدیل شد.

وی عنوان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی با سخنان کوبنده و ویژگی‌های خاص شخصیتی که داشت میلیون‌ها نفر را برای مبارزه با استکبار جهانی با خود همراه کرد.

کد خبر 524663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha