استاندار لرستان گفت: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای اجرای مرحله دوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی خرم‌آباد تامین شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید موسی خادمی دوشنبه ۲ تیر با اعلام این خبر افزود: در جلسه‌ای با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور، معاون وزیر نیرو و رئیس شرکت گروه مپنا تفاهم نامه تامین اعتبار و ساخت فاز دوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی خرم‌آباد منعقد شد و تمامی تجهیزات مورد نیاز این مرحله ساخت داخل خواهد بود.

وی به اینکه نیروگاه خرم‌آباد از پروژه‌های جهش تولید است، تاکید کرد و گفت: بخش اول این پروژه با اعتبار بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان امسال به بهره‌برداری رسید.

استاندار لرستان ادامه داد: تولید برق این نیروگاه در صورت تکمیل ۱۰۰۰ مگاوات خواهد بود در حالی‌که نیاز استان به برق در زمینه صنعت، کشاورزی، خدمات و مصارف خانگی ۶۰۰ مگاوات است و با توجه به وصل نیروگاه خرم‌آباد به شبکه سراسری کشور، مازاد تولید برق آن به سایر استان‌ها صادر خواهد شد.

خادمی خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده تمامی تجهیزات مورد نیاز فاز دوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی خرم‌آباد ساخت داخل کشور و توسط شرکت گروه مپنا تولید و مراحل ساخت و تکمیل فاز دوم این طرح  براساس تفاهم‌نامه بزودی آغاز می‌شود.