رئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: ۱۱۰ هکتار از بیابان‌های البرز نهال‌کاری شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، علی طاهری گفت: طی یک سال گذشته ۱۱۰ هکتار از بیابان‌های البرز در قالب پویش نهضت سبز، نهال‌کاری شده است.

رئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز افزود: طرح آبیاری و مراقبت از کشت‌های سنواتی در ۱۸۱۷ هکتار از این اراضی اجرا شد.

وی گفت: ۱۱ هزار هکتار از اراضی البرز از محل اعتبارات ملی، حفاظت قرق شد.

رئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز افزود: قرق به دو شکل وجود دارد که در یک حالت آن همراه با کشت اراضی از ورود و چرای دام در مراتع جلوگیری و در نوع حفاظت قرق آن تنها از ورود دام به اراضی کشت‌شده ممانعت می‌شود.

طاهری بیان کرد: سال گذشته اعتبار بیابان‌زدایی ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است، شش هزار هکتار از اراضی ملی البرز از محل اعتبار ملی حفاظت قرق شده بوده است.

او افزود: مساحت بیابان‌های البرز ۴۵ هزار هکتار تخمین زده‌شده که در دو شهرستان نظرآباد و اشتهارد قرار دارد.

رئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در تشریح وضعیت همکاری این اداره با سایر ادارات در خصوص بیابان‌زدایی گفت: کنارگذر جنوبی تهران که از چرم شهر تا آبیک امتداد دارد، به مساحت ۵۰۰ هکتار با همکاری اداره راه و شهرسازی نهال‌کاری شد.

او افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای با شرکت گاز برآن شدیم تا به‌منظور کاهش خسارت عملیات‌های گازرسانی، نهال‌کاری را در محل طرح‌های شرکت گاز اجرایی کنیم.