مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

رئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: ۱۱۰ هکتار از بیابان‌های البرز نهال‌کاری شده است.

درخت کاری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، علی طاهری گفت: طی یک سال گذشته ۱۱۰ هکتار از بیابان‌های البرز در قالب پویش نهضت سبز، نهال‌کاری شده است.

رئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز افزود: طرح آبیاری و مراقبت از کشت‌های سنواتی در ۱۸۱۷ هکتار از این اراضی اجرا شد.

وی گفت: ۱۱ هزار هکتار از اراضی البرز از محل اعتبارات ملی، حفاظت قرق شد.

رئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز افزود: قرق به دو شکل وجود دارد که در یک حالت آن همراه با کشت اراضی از ورود و چرای دام در مراتع جلوگیری و در نوع حفاظت قرق آن تنها از ورود دام به اراضی کشت‌شده ممانعت می‌شود.

طاهری بیان کرد: سال گذشته اعتبار بیابان‌زدایی ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است، شش هزار هکتار از اراضی ملی البرز از محل اعتبار ملی حفاظت قرق شده بوده است.

او افزود: مساحت بیابان‌های البرز ۴۵ هزار هکتار تخمین زده‌شده که در دو شهرستان نظرآباد و اشتهارد قرار دارد.

رئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در تشریح وضعیت همکاری این اداره با سایر ادارات در خصوص بیابان‌زدایی گفت: کنارگذر جنوبی تهران که از چرم شهر تا آبیک امتداد دارد، به مساحت ۵۰۰ هکتار با همکاری اداره راه و شهرسازی نهال‌کاری شد.

او افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای با شرکت گاز برآن شدیم تا به‌منظور کاهش خسارت عملیات‌های گازرسانی، نهال‌کاری را در محل طرح‌های شرکت گاز اجرایی کنیم.

کد خبر 522744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha