تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۷ میلیون و ۰۶۴ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۳۷ هزار نفر ثبت شد.

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران آخرین آمار ابتلا و مرگ ناشی از کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: طی چند روز اخیر موارد بستری ناشی از این بیماری در استان‌های تهران، خراسان رضوی و بوشهر در حال افزایش است.

سیما سادات لاری گفت: از ۲۵ تا ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۴۲ مورد بستری شدند. وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۹۵۰ نفر رسید. وی افزود: تا کنون ۱۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. لاری گفت: ۲۷۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: تا کنون یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۹۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. وی گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: در استان‌های تهران، خراسان رضوی و بوشهر موارد بستری در چند روز اخیر در حال افزایش است. لاری ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بویژه در اماکن عمومی، تاکید کرد: همچنین از برگزاری مراسم عروسی و عزا پرهیز شود؛ مواردی گزارش شده که در یک مراسم عروسی، ۱۲۰ نفر به بیماری مبتلا شدند.

رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد از روز دوشنبه ۱۵ ژوئن قرنطینه به صورت کامل در این کشور لغو خواهد شد. به گزارش یورونیوز، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه یکشنبه شب، ۱۴ ژوئن که از زمان آغاز بحران ویروس کرونا برای چهارمین بار در یک سخنرانی تلویزیونی برای مردم کشورش صحبت می‌کرد از پیروزی فرانسه بر ویروس کرونا خبر داد.

او همچنین اعلام کرد که کل سرزمین اصلی فرانسه در حال حاضر در وضعیت سبز قرار دارد و این بدان معنا خواهد بود که از روز دوشنبه ۱۵ ژوئن تمام کافه‌ها و رستوران‌ها در این کشور می‌توانند بازگشایی شوند.

ماکرون افزود که از روز دوشنبه مرزهای فرانسه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا بازگشایی می‌شود و مرزها با کشورهایی خارج از حوزه شنگن از ابتدای ماه آینده میلادی (ژوئیه) در صورتی که وضعیت ویروس کرونا در آن کشور کنترل شده باشد، بازخواهد شد.

  • افزایش بیماران با شرایط سخت در ترکیه

وزیر بهداشت ترکیه نوشت: تعداد بهبود یافته‌ها از تعداد مبتلایان جدید کمتر شده است. تعداد بیماران شرایط سخت رو به افزایش است، از هدفمان دور می‌شویم. ضعیف‌ترین نقطه، بی‌تدبیری خوش‌بینانه است.

بیشتر بخوانید:‌ ترکیه: برقراری پروازها با ایران از ۱۱ مرداد | ایران: تصمیم قطعی نگرفته‌ایم

به گزارش تسنیم، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توییتر خود نوشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ هزار و ۱۷۶ تست کرونا گرفته شده که از بین آنها ۱۵۶۲ نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و ۱۵ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: به این ترتیب در مجموع ۲ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۱۷۱ تست گرفته شده که ۱۷۸۲۳۹ نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین ۴۸۰۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا