استاندار کردستان گفت: فاز دوم مجتمع پرورش ماهی در روستاهای دیوزناو و جولانده سروآباد احداث می‌شود و ظرفیت تولیدماهی به هزار و ۵۰۰ تن خواهد رسید.

به‌گزارش همشهری ‌آنلاین به نقل از ایسنا، بهمن مرادنیا در بازدید از مجتمع پرورش ماهی سردآبی روستاهای دیوزناو و جولانده در بخش ژاورود سروآباد افزود: ‌باتوجه به این‌که فاز اول این مجتمع در سال ۸۹ به بهره‌برداری رسیده و با تولید ۳۸۰ تن ماهی در سال باعث اشتغال و توسعه در منطقه شده است فاز دوم این مجتمع با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

وی اضافه‌ کرد: با احداث فاز دوم مجتمع پرورش ماهی در روستاهای دیوزناو و جولانده ظرفیت تولید ماهی در این منطقه به هزار و ۵۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

مرادنیا اظهار کرد: راه ارتباطی این دو روستا تا سال ۱۴۰۰ آسفالت می‌شود و یک باب مدرسه در روستای دیوزناو این منطقه نیز ساخته خواهد شد.  

استاندار کردستان گفت: فاز اول این مجتمع پرورش ماهی با تولید ۳۸۰ تن ماهی قزل آلا قطب تولیدماهی در استان به شمار می‌رود.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز از جذب اعتبارت جهشی و ملی برای این منطقه خبر داد و بیان کرد: سروآباد یکی از شهرستان‌های محروم استان کردستان است که حل مشکلات آن نیازمند جذب اعتبارات ملی و جهشی است و در این راستا برای جذب اعتبارات لازم و حل مشکلات آن باید تلاش کرد تا بتوانیم آنچه را که لایق مردم باشرف و مرزدار این منطقه است، انجام دهیم.

شیوا قاسمی پور افزود: در بازدیدی که از فاز دوم مجتمع پرورش ماهی سردآبی روستاهای دیوزناو و جولانده انجام شد قول‌های مساعدی از سوی مسئولان ارشد استان کردستان برای اجرای این پروژه داده شد که امیدواریم هرچه سریع‌تر این پروژه به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم بحث راه دسترسی روستاهای دیوزناو و جولانده است که مسئولان راهداری و راه و شهرسازی قول مساعد دادند که انجام این پروژه را در اولویت خود قرار دهند و از طریق مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر اعتبارات جهشی و ملی برای رفع مشکلات مهم این منطقه خواهیم بود.

برچسب‌ها