استاندار کردستان گفت: فاز دوم مجتمع پرورش ماهی در روستاهای دیوزناو و جولانده سروآباد احداث می‌شود و ظرفیت تولیدماهی به هزار و ۵۰۰ تن خواهد رسید.

مجتمع پرورش ماهي

به‌گزارش همشهری ‌آنلاین به نقل از ایسنا، بهمن مرادنیا در بازدید از مجتمع پرورش ماهی سردآبی روستاهای دیوزناو و جولانده در بخش ژاورود سروآباد افزود: ‌باتوجه به این‌که فاز اول این مجتمع در سال ۸۹ به بهره‌برداری رسیده و با تولید ۳۸۰ تن ماهی در سال باعث اشتغال و توسعه در منطقه شده است فاز دوم این مجتمع با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

وی اضافه‌ کرد: با احداث فاز دوم مجتمع پرورش ماهی در روستاهای دیوزناو و جولانده ظرفیت تولید ماهی در این منطقه به هزار و ۵۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

مرادنیا اظهار کرد: راه ارتباطی این دو روستا تا سال ۱۴۰۰ آسفالت می‌شود و یک باب مدرسه در روستای دیوزناو این منطقه نیز ساخته خواهد شد.  

استاندار کردستان گفت: فاز اول این مجتمع پرورش ماهی با تولید ۳۸۰ تن ماهی قزل آلا قطب تولیدماهی در استان به شمار می‌رود.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز از جذب اعتبارت جهشی و ملی برای این منطقه خبر داد و بیان کرد: سروآباد یکی از شهرستان‌های محروم استان کردستان است که حل مشکلات آن نیازمند جذب اعتبارات ملی و جهشی است و در این راستا برای جذب اعتبارات لازم و حل مشکلات آن باید تلاش کرد تا بتوانیم آنچه را که لایق مردم باشرف و مرزدار این منطقه است، انجام دهیم.

شیوا قاسمی پور افزود: در بازدیدی که از فاز دوم مجتمع پرورش ماهی سردآبی روستاهای دیوزناو و جولانده انجام شد قول‌های مساعدی از سوی مسئولان ارشد استان کردستان برای اجرای این پروژه داده شد که امیدواریم هرچه سریع‌تر این پروژه به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم بحث راه دسترسی روستاهای دیوزناو و جولانده است که مسئولان راهداری و راه و شهرسازی قول مساعد دادند که انجام این پروژه را در اولویت خود قرار دهند و از طریق مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر اعتبارات جهشی و ملی برای رفع مشکلات مهم این منطقه خواهیم بود.

کد خبر 522031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha