مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل گفت: رونق و توسعه ورزش‌های گردشگری و به‌ویژه ورزش زمستانی در استان یکی از موارد بسیار حائز اهمیت است چرا که اردبیل یک منطقه سردسیر محسوب می‌شود و نباید به ورزش‌های تابستانی اکتفا کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سجاد انوشیروانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل، امروز یکشنبه ۲۵ خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: رونق و توسعه ورزش‌های گردشگری و به‌ویژه زمستانی در استان یکی از موارد بسیار حائز اهمیت است چرا که اردبیل یک منطقه سردسیر محسوب می‌شود و نباید به ورزش‌های تابستانی اکتفا کرد.  

وی افزود: وجود ۵ پیست اسکی در استان اردبیل تحولی بزرگ در صنعت گردشگری ورزشی و نیز علاقه مردم به رشته ورزشی اسکی خواهد بود.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: با سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش‌ شاهد رشد و شکوفایی رشته‌های ورزشی به‌خصوص اسکی روی چمن و اسکی روی برف در استان اردبیل خواهیم بود.  

انوشیروانی گفت: پیست‌های اسکی شابیل، اندبیل خلخال و اوجور سرعین که با تسهیلات مناسب در حال اجراست در نوع آب و هوا و شرایط محل دو منظوره طراحی می‌شود و در نوع خود کم‌نظیر خواهند بود.  

وی تصریح کرد: این ۲ پیست اسکی هم نیاز به توسعه زیرساخت دارند که برای پیست اسکی روی چمن فندقلو تجهیزات تله اسکی خریدار شده و بعد از توسعه زیرساخت و مسطح شدن زمین پیست نصب خواهد شد.