مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: این اداره کل از لحاظ استانداردسازی سامانه حرارتی مدارس این استان هیچ مشکل مالی، اعتباری و فنی ندارد.  

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دولت لطفی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل، یکشنبه ۲۵ خرداد در بازدید از برخی از مدارس مشگین‌شهر اظهار کرد: امسال ۲۸۰ کلاس درس در شهرستان مشگین‌شهر در قالب ۷۹ مدرسه استانداردسازی شد. این اداره کل آماده دریافت گزارش‌های مردمی و مسئولان محلی برای بررسی و رفع مشکل حرارتی مدارس در مناطق مختلف استان است.   

لطفی همچنین از افتتاح ۲۸ کلاس درس در قالب سه مدرسه جدید و بهره‌برداری از سه واحد نمازخانه در مدارس شهرستان مشگین‌شهر خبر داد.  

وی گفت: برای ایجاد این اماکن آموزشی و مذهبی بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال هزینه شده و همزمان با سال تحصیلی جدید در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.  

اکبر صمدی، فرماندار مشگین‌شهر نیز در این بازدید گفت: در راستای اقدام مشترک بین فرمانداری و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان امسال ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سهم این شهرستان برای توسعه و تجهیز مدارس منطقه درنظر گرفته است.  

وی افزود: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز متعهد شده از محل اعتبارات تخریب و بازسازی و اعتبارات متمرکز ملی مبلغ ۹۰ میلیارد ریال برای بهبود و توسعه فضاهای آموزشی این شهرستان مشگین‌شهر هزینه کند.  

صمدی اظهار امیدواری کرد با بهره‌گیری از مشارکت خیرین و اعتبارات ملی و استانی امسال بخشی از مشکلات مربوط به کمبود فضای آموزشی شهرستان مشگین‌شهر برطرف شود.