فرماندار فومن از تخریب ۱۰ دهنه پل در سیل‌های اخیر در این شهرستان خبر داد و گفت: تکمیل پل‌های نیمه‌تمام مطالبه مهم مردم است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر،   محمدرضا محسنی در جلسه ستاد بحران فومن استان گیلان اظهار کرد: متأسفانه تکمیل پل‌های نیمه‌کاره در این شهرستان، طولانی شده و بهره‌برداری از این پل‌ها به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: با بررسی وضعیت این پروژه‌ها متوجه می‌شویم پل کلفت با اختصاص اعتبار بعد از دو سال تنها پیشرفت ۱۰ درصدی دارد و فقط تجهیز کارگاه شده است.

محسنی بیان کرد: برای تکمیل این پل نیازمند ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هستیم. باید از اعتبارات ملی برای تکمیل و بهره‌برداری از این پل استفاده شود.

فرماندار فومن از پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی پل سیدآباد در ۹ ماه گذشته خبر داد و گفت: تکمیل این پل نیز نیازمند اعتبار چهار میلیارد تومانی است. پل خسروآباد نیز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: مهم‌ترین مطالبه مردم فومن، تکمیل پل کلفت است. متأسفانه تخریب این پل سبب شده که مردم مسیر دسترسی خود را به روستاهای اطراف از دست بدهند و قطعاً باید این پروژه تا قبل از فصل پاییز به اتمام برسد.

محسنی با تأکید بر لزوم ایمن‌سازی محور فومن به ماسوله در محدوده پیش‌حصار و حسین کوه، ادامه داد: نبود شانه خاکی یکی از مهم‌ترین دلایل وقوع تصادفات در این محور است. نصب روشنایی نیز از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.