کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر آغاز بارش‌ها در نقاط شمالی استان و احتمال طغیان رودخانه‌هاست.  

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازایرنا، مهدی کریمی، کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی، دوشنبه ۱۹ خرداد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد : براساس بررسی این نقشه‌ها، رگبار باران همراه با بارش تگرگ و رعد و برق و وزش باد شدید از روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد در سطح استان آغاز می‌شود و تا اواخر هفته ادامه دارد.  

وی اضافه کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و احتمال سقوط اشیا در اثر وزش باد دور از انتظار نیست و لازم است تا شهروندان در ترددهای خود نکات ایمنی را در نظر بگیرند.  

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: انجام اقدامات به‌موقع در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها از ضرورت روزهای آتی در آذربایجان‌غربی است.  

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بارشی در استان گزارش نشده‌است بارش‌های روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد بیشتر نواحی شمالی استان را در برمی‌گیرد و در نواحی مرکز و جنوب استان هم بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.  

کریمی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته تکاب با چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین و پلدشت با ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شده است.  

آذربایجان‌غربی بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان هواشناسی استان تا پایان هفته جاری شاهد بارش باران و توام با تگرگ است.  

این استان سالانه بر اثر بارش تگرگ و رگبارهای بهاره دچار خسارت‌های فراوانی در بخش کشاورزی می‌شود.