مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: سالانه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تردد جانبازان و خانواده معظم شهدا و معلولان در ناوگان حمل و نقل شهری قزوین اختصاص می‌یابد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسین ایرانخواه جمعه نهم افزود: این سازمان در راستای ارتقای خدمات و تأمین رفاه جانبازان و افراد دارای معلولیت، استفاده از اتوبوس شهری را برای این قشر رایگان کرده است.

وی تصریح کرد: این اعتبار برای اولین بار سال گذشته برای تردد خانواده شهدا و جانبازان در نظر گرفته شد که امسال نیز با توجه ویژه اعضای شورای شهر استان قزوین دوباره در بودجه شهرداری به‌منظور رفاه و آسایش بیشتر خانواده ایثار گران تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوس‌رانی قزوین جزو شهرهای برتر کشور در راستای حمایت از افراد سالمند، جانبازان و معلولان است، ادامه داد: برای این منظور کارت رایگان ویژه معلولان و جانبازان بالای بیست‌وپنج درصد و خانواده شهدا صادر شده است.

این مسئول تاکید کرد: ایثارگران و جانبازان واجد شرایط که تاکنون موفق به دریافت کارت‌های خود نشده‌اند  باید به بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین اضافه کرد: هم‌اکنون ۲ دستگاه بنز مخصوص تردد جانبازان و معلولان قطع نخاعی در شهر فعال است که در صورت تخصیص اعتبار ۲ دستگاه دیگر به ناوگان حمل و نقل شهری به همین منظور برای سهولت تردد افراد قطع نخاعی و ویلچری اضافه خواهد شد.

شهرداری قزوین با ۲۲۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی در ۲۴ خط به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.