شهردار ملایر گفت: عملیات پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و مناسب‌سازی ورودی‌های اصلی شهر، بلوارها، پارک‌ها معابر اصلی و فرعی سطح شهر برای معلولان و نابینایان انجام پذیرفت.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسین بابائی افزود: شهرداری ملایر، استان همدان در راستای وظایف ذاتی خود این عملیات را با استفاده از ۱۵ اکیپ کاری به‌صورت پیمانکاری از ۱۵ اردیبهشت آغاز کرده و در تلاش است تا قبل از فرارسیدن ماه محرم آن را به پایان برساند.

شهردار ملایر بیان کرد: این عملیات بااعتباری افزون بر شش میلیارد تومان در حال اجراست، این طرح در ورودی‌های اصلی ملایر، بلوارها، پارک‌ها معابر اصلی و فرعی سطح شهر اجرا می‌شود.

بابائی در ادامه از آغاز عملیات تغذیه برگی درختان اقاقیا برای حل مشکلات تغذیه‌ای درختان در سطح شهر خبر داد و گفت: حفظ درختان اقاقیا که بخش عمده‌ای از فضای سبز شهر را تشکیل می‌دهند، از اهمیت زیادی برخوردار است و باوجود توانایی این درختان در سازگاری با شرایط متغیر حاکم بر مناطق شهری، مشکل زردی و کلروز درختان اقاقیا در بهار و تابستان مشاهده می‌شود.

وی وجود شرایط نامناسب خاک ازنظر کمبود عناصر غذایی را باعث بروز مشکلات تغذیه‌ای در گیاهان عنوان کرد و یادآور شد: به همین منظور استفاده از روش‌های مختلف کود دهی ازجمله تغذیه برگی درختان برای افزایش مقاومت گیاهان به تنش‌های محیطی و ایجاد تغییرات مثبت فیزیولوژیکی در گیاه امری ضروری است.

شهردار ملایر با اشاره به این‌که کمبود آهن یکی از شایع‌ترین کمبودهای عناصر غذایی در فضای سبز شهری است، تصریح کرد: محلول‌پاشی درختان اقاقیای سطح شهر با استفاده از کودهای ریزمغذی در حال انجام است.