رئیس اداره محیط‌زیست بوکان گفت: با توجه به شرایط زیست‌محیطی دریاچه پشت سد شهید کاظمی، هر ساله در فصل بهار انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی برای لانه‌گزینی و زادآوری به این جزایر کوچ کرده و مشغول به زادآوری می‌شوند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، آوات بازیار در ارومیه، استان آذربایجان غربی اظهار داشت: با توجه به شرایط زیست‌محیطی دریاچه پشت سد شهید کاظمی هر ساله در فصل بهار انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی برای لانه‌گزینی و زادآوری به این جزایر کوچ کرده و مشغول به زادآوری هستند و در این میان، کاکایی مدیترانه که در سال ۹۵ اولین حضورش در منطقه به ثبت رسیده و مشاهده شده، از جمعیت بیشتری نسبت به گونه‌های دیگر برخوردار است.

وی اضافه کرد: طرح پایش سالانه در فصل بهار از سوی اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اجرا می‌شود، در جزایر سد شهید کاظمی انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی از جمله انواع کاکایی مدیترانه‌ای، صورتی و سرسیاه مشاهده شده است.

رییس اداره محیط‌زیست بوکان عنوان کرد: جزایر نظرگاه، سیدآباد و سید نجمه، خوشه‌دره و حسن‌آباد جزایری هستند که در آن پرندگان اقدام به آشیانه‌گزینی به صورت کلنی می‌کنند.

وی یادآور شد: وضعیت مناسب و تغذیه خوب در این جزایر موجب افزایش چشمگیر حضور انواع پرندگان آبزی و کنارآبری در این شهرستان شده است.

بازیار خاطرنشان کرد: شرایط زیستگاهی مناسب باعث شده اینجا به منطقه‌ای ایده‌ال برای زیست و جوجه‌آوری هزاران قطعه از این پرندگان تبدیل شود.