شهرداری تهران و سازمان جنگل‌ها، جهت درختکاری در نوار مرزی دامنه جنوبی البرز به منظور جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز همکاری می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مسعود منصور، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نشست با مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران که با حضور مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، شهرداران مناطق ‌‏۲۲ و ۱۳ و دیگر مدیران برگزار شد، گفت: شهرداری تهران و منابع‌طبیعی فصل همکاری مشترک زیادی دارند که توسعه فضای سبز و ‏درختکاری از جمله موارد مهم آن است.

منصور در ادامه افزود: با همکاری شهرداری در نوار مرزی دامنه جنوبی البرز درختکاری انجام می‌شود تا از گسترش ساخت‌وسازهای غیر‏مجاز شهری جلوگیری شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به تفاهم‌نامه وزیر جهاد کشاورزی با شهردار تهران اشاره داشت و گفت: این نشست در ‏راستای اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه مدیریت پارک‌های جنگلی، جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز برگزار ‏شده است.

در این نشست مقرر شد، پیرو رهنمودها و فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر توقف ساخت‌وساز در نوار جنوبی البرز، پروژه‌های مشترک جنگل‌کاری فی‌مابین شهرداری و منابع طبیعی در این محدوده تعریف شود.

همچنین شهرداری تهران باید در مدت زمانی کوتاه طرح‌های مدیریت پارک‌های جنگلی و طرح توسعه فضای سبز حریم شهر ‏تهران را تدوین و به اداره کل منابع‌طبیعی استان تهران ارسال کند.‏

در این جلسه موضوعاتی چون تعیین تکلیف دفترچه‌های طرح مناطق ظرف مدت یک ماه، انجام هماهنگی‌های لازم در راستای بهره‌برداری از ساختمان‌های واقع در بوستان چیتگر و یاس شمالی، سنددار شدن کلیه بوستان‌های شهر تهران و ... مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها