شهرداری تهران و سازمان جنگل‌ها، جهت درختکاری در نوار مرزی دامنه جنوبی البرز به منظور جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز همکاری می‌کنند.

نقشه تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مسعود منصور، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نشست با مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران که با حضور مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، شهرداران مناطق ‌‏۲۲ و ۱۳ و دیگر مدیران برگزار شد، گفت: شهرداری تهران و منابع‌طبیعی فصل همکاری مشترک زیادی دارند که توسعه فضای سبز و ‏درختکاری از جمله موارد مهم آن است.

منصور در ادامه افزود: با همکاری شهرداری در نوار مرزی دامنه جنوبی البرز درختکاری انجام می‌شود تا از گسترش ساخت‌وسازهای غیر‏مجاز شهری جلوگیری شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به تفاهم‌نامه وزیر جهاد کشاورزی با شهردار تهران اشاره داشت و گفت: این نشست در ‏راستای اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه مدیریت پارک‌های جنگلی، جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز برگزار ‏شده است.

در این نشست مقرر شد، پیرو رهنمودها و فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر توقف ساخت‌وساز در نوار جنوبی البرز، پروژه‌های مشترک جنگل‌کاری فی‌مابین شهرداری و منابع طبیعی در این محدوده تعریف شود.

همچنین شهرداری تهران باید در مدت زمانی کوتاه طرح‌های مدیریت پارک‌های جنگلی و طرح توسعه فضای سبز حریم شهر ‏تهران را تدوین و به اداره کل منابع‌طبیعی استان تهران ارسال کند.‏

در این جلسه موضوعاتی چون تعیین تکلیف دفترچه‌های طرح مناطق ظرف مدت یک ماه، انجام هماهنگی‌های لازم در راستای بهره‌برداری از ساختمان‌های واقع در بوستان چیتگر و یاس شمالی، سنددار شدن کلیه بوستان‌های شهر تهران و ... مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

کد خبر 512890
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 0
    در نقشه ای که ضمیمه نمودید، طرح دریاچه چیتگر مربوط به قبل از انقلاب می باشد.شما هم لطفا کمی بروز باشید و از نقشه های جدید استفاده کنید.
  • CA ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 0
    همانطور که در نقشه مشخص است ، در مناطق مرکزی شهر تهران نقاط سبز بسیار اندک است که البته بدلیل تراکم شدید است. یکی از راهها انتقال پادگانها و زندانها و حتی راه آهن و فرودگاه مهرآباد و ایران خودرو و سایپا است.