تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الموت قزوین گفت: راهداران این منطقه جاده روستایی هیر- ویار را که براثر رانش زمین دچار تخریب شده بود را ترمیم و بازسازی کردند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، مهدی غلامی گفت: بارش‌های فروردین ماه امسال خسارت‌هایی را در حوزه روستاهای مناطق مختلف قزوین از جمله الموت ایجاد کرده بود که یکی از این نقاط راه روستایی هیر- ویار در بخش رودبار الموت غربی بود.

وی اضافه کرد: این راه روستایی که علاوه بر ایجاد دسترسی هشت روستای مستقر در حاشیه رودخانه نینه‌رود، مسیر ارتباطی۲ استان قزوین و گیلان را نیز از طریق گردنه سپارده فراهم می‌کند براثر بارش‌های بهاری دچار رانش شده بود که طی آن ۱۰۰ متر از محور تخریب و در آستانه قطع ارتباط قرار گرفت.

غلامی افزود: با توجه به وجود ترانشه سنگی با ارتفاع بیش از ۲۰ متر، این اداره با به کارگیری بیل مکانیکی، پیکور، لودر و کامیون طی دو هفته نسبت به ترانشه‌زنی برای تعریض مسیر و خاکریزی جهت ترمیم نقطه رانشی اقدام به عمل آورد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الموت یادآور شد: انجام این کار علاوه بر ارتقای سطح ایمنی مسیر و افزایش قدرت دید، رضایت روستاییان منطقه را نیز به همراه داشته است.