همشهری آنلاین: مقامات کشور اتریش اعلام کردند قصد دارند برای کمک به رهایی زنی که 24 سال در سلولی توسط پدرش زندانی بود هویت‌های جدیدی را در اختیار وی و فرزندانش قرار دهند.

 به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه از آمستتن اتریش، پلیس در حالی به ادامه بازجوییها از "جوزف فریتزل" 73 ساله ادامه می‌دهد که دختر و فرزندان وی در یک کلینیک ویژه تحت مراقبتهای روانی قرار دارند. [جنایت هولناک پدر شیطان صفت اتریشی]

روانشناسان به شدت در حال تلاش و مشاوره با مادر و فرزندان هستند که چگونه با شرایط این وضعیت غیر قابل تصور کنار بیایند. اما کارشناسان معتقدند که بازگشت آنها به شرایط عادی به سالها کار نیاز دارد.

دکتر ماکس فردریش، روانپزشکی که از قربانی دیگر پرونده‌ای مشابه که دو سال پیش فاش شد مراقبت کرده بود می‌گوید که بازگشت آنها به شرایط عادی به 5 تا 8 سال وقت نیاز دارد.

هانس هینس لانس، رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهر اعلام کرده که نامها و هویت جدیدی را قرار است به قربانیان این جنایت بدهند که طرح قطعی تا چند هفته آینده قطعی خواهد شد. وی افزود که در حال حاضر مهمترین چیز که همه نیز متمرکز بر آن هستند مراقبت روانی از قربانیان است.

آزمایشات DNA نشان داد که جوزف فریتزل، پدر فرزندان الیزابت، (دختر خویش) است.

یکی از مقامات قضایی اتریش اعلام کرده است که مجازات وی در صورت محکومیت حبس ابد به خاطر قتل غیر عمد و حبسهای کوتاه مدت‌تر به خاطر تجاوز و حبس غیر قانونی یک انسان است.

پلیس اعلام کرده که تکمیل تحقیقات در مورد این پرونده 6 ماه دیگر وقت خواهد برد. به گفته دکتر برتولد کپلینگر، رئیس کلینیک روانپزشکی که از این خانواده مراقبت می‌کند می‌گوید: 2 پسر از 3 بچه‌ای که همه عمر خود را در سلول گذرانده‌اند، ‌ارتباطاتی دارند که عادی نیست.

کوچکترین پسر که 5 سال دارد به نظر بیشتر می‌تواند زندگی جدیدش را بپذیرد و به ویژه از سوار شدن به ماشین بسیار هیجان زده شده بود.

پلیس برای بازجویی از فریتزل، و کودکان هنوز هم در انتظار اجازه پزشکان هستند که به نظر می‌رسد این اجازه سالها به طول بینجامد.

ظاهراً بر اساس سوابق موجود جوزف فریتزل، در دهه 1960 هم سابقه یک بار شروع به تجاوز را دارد که این سوابق بعد از مدتی توسط مقامات قضایی پاک شده است.

حال کریستین، بزرگترین فرزند الیزابت، که با بیماری خودش باعث کشف جنایت و رهایی مادر و برادرانش شد وخیم اعلام شده است. وی که در کما به سر می‌برد به علت از کار افتادن کلیه‌ها تحت دیالیز قرار دارد.