بافت‌های فرسوده در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه در محله‌ها، آسیب‌ها و خسارت‌های بیشتری به بار می‌آورند. به همین دلیل، سال‌های اخیر برای رفع این آسیب و کاهش خطر این بافت‌ها، تخریب و نوسازی آنها گزینه‌ای بود که پیش روی مدیران شهری و البته شهروندان قرار گرفت اما نتیجه آن تهی شدن کوچه ها بود.

همشهری آنلاین- فاطمه عسگری نیا: مسئول دفتر توسعه محلی ناحیه 2 منطقه 11 نیز با اشاره به کاهش سرعت روند نوسازی بافت‌های فرسوده می‌گوید: «با توجه به تراکم ایجاد شده در محله‌های قدیمی منطقه در سایه نوسازی بافت فرسوده و ساخت آپارتمان‌های سر به فلک کشیده و افزایش جمعیت در آنها، امروز نیازمند بهسازی بافت‌های محلی هستیم.»
«شبنم هاشمی» می‌افزاید: «افزایش تراکم در محله‌ها و ساخت‌وسازهای ساختمان‌های چند طبقه، جز افزایش جمعیت، امکان اسکان قشر ضعیف در مرکز شهر و مهاجرت بومی‌ها از محله، دستاورد دیگری نداشته است. ما امروز شاهد محله‌های شلوغی هستیم که ساکنان آنها فاقد هرگونه امکانات رفاهی و خدماتی و فرهنگی هستند. فقر فضای سبز در محله‌های منطقه بیداد می‌کند و این مسئله مولّد چالش‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری شده است.»
او ادامه می‌دهد: «نوسازی بافت فرسوده، تنها خانه ساختن و افزایش جمعیت در کوچه‌پسکوچه‌های تنگ و باریک محلی نیست. نوسازی بافت فرسوده را می‌توان در ایجاد ورزشگاه محلی، بوستان‌های محلی و مراکز فرهنگی و هنری هم تعریف کرد. زمان آن رسیده که با تمرکز بر این بخش‌ها راه توسعه محلی را در پایتخت دنبال کنیم.»