رئیس سازمان چای کشور از آمادگی  ۱۰۰ کارخانه چای‌سازی در شمال کشور برای خرید برگ سبزچای خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حبیب جهانساز اظهار کرد: برداشت برگ سبز چای از هفته سوم اردیبهشت ۹۹ پس از مناسب شدن شرایط جوی در  گیلان و مازندران آغاز می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور گفت: برداشت برگ سبز چای از باغ‌های شمال کشور هر سال از پنجم اردیبهشت آغاز می‌شد و امسال به علت بارش شدید باران و سرمای هوا یک هفته به تاخیر افتاده است.

جهانساز تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال چایکاران گیلان و مازندران  از ۲۵ هزار هکتار باغ چای بیش از ۱۳۰ هزار تن برگ سبز برداشت کنند.

وی اظهارکرد: شرایط لازم برای افزایش تولید برگ سبز چای و برداشت محصول باکیفیت فراهم است و امیدواریم امسال نسبت به سال‌های قبل شاهد عملکرد بهتری باشیم.

رئیس سازمان چای کشور افزود: امسال هر کیلوگرم برگ سبز درجه یک با ۲۷ درصد افزایش  ۴۶ هزار ریال و درجه ۲ با ۵۰ درصد افزایش ۳۳ هزار ریال خریداری می‌شود.

جهانساز گفت:‌ با افزایش میزان صادرات چای خشک ارزآوری خوبی نصیب کشورمان می‌شود از سوی دیگر کشاورزان چایکار نیز رغبت بیشتری برای تولید این محصول پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان چای کشور افزود: با حمایت‌هایی که دولت به‌ویژه در چند ساله اخیر از صنعت چای داخلی داشته انگیزه کشاورزان چایکار برای ورود به باغ‌هایشان و احیای آن‌ها افزایش پیدا کرده است.

جهانساز فعال بودن کارخانه‌های چایسازی در گیلان و مازندران، برندسازی و کیفی‌سازی محصول تولید شده را از دستاوردهای صنعت چای اعلام کرد.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات با نرخ سود کم به کشاورزان چایکار و کارخانه‌های چایسازی نیز از ماه‌ها قبل در دستورکار قرار گرفته است.

۹۰ درصد باغ‌های چای کشور در استان گیلان قرار دارد.