مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از ارائه تسهیلات سرمایه در گردش برای حمایت از کسب و کارهای فاوای آسیب‌دیده متناسب با تعداد نیروی انسانی دارای کد در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فرزاد توکلی اظهارکرد: به دلیل مشکلات پیش‌آمده برای برخی از کسب و کارهای نوپا در اثر شیوع بیماری کرونا و لزوم حداقل کردن عواقب اقتصادی و اجتماعی این پدیده، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری و مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی به ارائه تسهیلات سرمایه در گردش متناسب با تعداد نیروی انسانی اقدام می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان افزود: اشخاص حقوقی که به واسطه حوادث و بحران‌هایی همچون شیوع ویروس کرونا، سیل و زلزله ارائه خدمات و فروش آن‌ها، در یکی از ۳ حوزه خدمات فروش بلیت، تور و گردشگری، خدمات تحویل غذا و پلتفرم‌های ارائه خدمات در محل، تحت تاثیر قرار گرفته‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه ایران نوآفرین به نشانی irannoafarin.ir با ثبت‌نام و ورود اطلاعات خود، درخواست تسهیلات اضطراری نوآفرین کنند.

وی با اشاره به نوع و میزان تسهیلات اضطراری گفت: این تسهیلات حداکثر ۲ میلیارد تومان برای شرکت‌های غیرنوپا و ۵۰۰ میلیون تومان برای شرکت‌های نوپا و با نرخ بهره ۹ درصد و دوره بازپرداخت ۱۲ ماهه در نظر گرفته شده است.