فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: ۱۳ فروردین و روز طبیعت تمام پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و مکان‌های تفریح که مردم بر اساس عادت در روز طبیعت در آن حضور پیدا می‌کردند، تعطیل است و پلیس اجازه خروج از شهرها را نخواهد داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  سردار مهدی حاجیان، فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: در ابتدا از همه مردم فهیم استان قزوین تشکر و قدردانی دارم که تا امروز همکاری خوبی با پلیس در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی داشته‌اند.

وی ادامه داد: برابر قانون و مصوبات ابلاغی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی محدودیت‌هایی را در تردد و ترافیک ایجاد کردیم و تا به امروز طرح موفقی بوده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: روز ۱۳ فروردین تمام پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و مکان‌های تفریحی که مردم بر اساس عادت در روز طبیعت در آن حضور پیدا می‌کردند تعطیل است و پلیس اجازه خروج از شهرها را نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: با محدودیت‌های ترافیکی اجازه نخواهیم داد که سلامت مردم توسط عده قلیلی به خطر بیفتد مردم نیز خودشان متوجه این امر هستند که این محدودیت‌ها برای حفظ سلامت آن‌ها و خانواده‌هایشان است.

حاجیان تأکید کرد: اگر عده قلیلی بخواهند از فرمان و دستور پلیس سرپیچی کنند برابر اختیاراتی که قانون به نیروی انتظامی داده است ۵۰۰ هزار تومان برای خودروهای متخلف جریمه اعمال و خودرو آن‌ها به مدت یک ماه توقیف خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است کسانی که از دستور پلیس سرپیچی کنند و یا توجهی به دستور پلیس نداشته باشند تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی افزود: پلیس مدافع سلامت و امنیت مردم است و برابر وظایفی که داریم قطعاً محدودیت‌های شدیدتری را اعمال خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کسی از این مقررات و قوانین تخطی کند.

بازگرداندن بیش از ۱۶۰۰ خودرو به استان‌های مبدأ

فرمانده انتظامی استان قزوین اعلام کرد: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از ۷۵ درصد تا به امروز کاهش تردد داشتیم و بیش از ۱۶۰۰ خودرو که قصد ورود به شهرهای استان را داشتند برگردانده شدند. همچنین به خودروهای با پلاک غیربومی که در قزوین تردد داشتند اخطار داده و از آن‌ها خواسته شد که به خانه‌های خود بازگردند و با اطاعت از فرمان‌پلیس همکاری خوبی داشتند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس سه معیار پلاک خودرو، کد ملی و بیمه‌نامه خودروهایی که با پلاک غیربومی در سطح استان تردد دارند شناسایی و برای پلیس محرز شده که محل سکونت آن‌ها در شهرهای استان قزوین است.

حاجیان گفت: با توجه به اینکه قزوین شاهراه کشور است خودروهایی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان را داشته باشند حتی اجازه توقف در بین شهرهای استان و ورود به شهرها نیز به آن‌ها داده نمی‌شود، همچنین هیچ خودروی غیربومی حق ورود به شهرهای استان قزوین را نخواهد داشت.

وی یادآور شد: از بیست‌وهشتم اسفند ماه ۹۸ تا به امروز ۱۰۰ درصد نیروهای ما در خدمت مردم و در ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بوده است و تا پایان طرح نیز آماده باش خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان قزوین در خواستار شد: از مردم استدعا دارم مانند گذشته که در این طرح ما را همراهی کردند به‌خاطر سلامت خود پلیس را به عنوان خدمتگزار در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یاری کنند.