کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه دو شاخه‌ای بارش زا از امروز چهارشنبه ششم فروردین وارد این استان می‌شود و احتمال طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها در شاخه دوم سامانه دور از انتظار نیست.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ساسان احمدی نژاد افزود: شاخه اول این سامانه بارشی از اواسط امروز وارد استان ایلام می شود و تا اواخر روز پنجشنبه فعال است.

وی بیان کرد: این سامانه بارشی در عصر و شب شدت بیشتری نسبت به طول روز دارد و این شاخه ریزشی در نیمه شمالی و شرقی استان فعالیت و اثر بیشتری نسبت به دیگر نواحی دارد و آبگرفتگی معابر را در پی خواهد داشت.

احمدی نژاد وزش باد نسبتا شدید موقتی، خطر بروز صاعقه، بارش تگرگ در نواحی مستعد، ‌ مه آلودگی گردنه ها و جاده های کوهستانی و رگبار و رعد و برق را از پیامدهای جوی این سامانه برشمرد.

این مسئول در مورد شاخه دوم این سیستم هم توضیح داد: با خروج شاخه اول سامانه بارشی از استان شاخه دوم آن از اواسط روز جمعه وارد استان می شود و تا اواخر روز یکشنبه از ایلام خارج خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام تاکید کرد: شاخه دوم به نسبت شاخه اول سامانه قوی‌تر و پربارش تر است و ریزش‌های جوی آن کل استان را در برمی گیرد و باعث اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها می‌شود.

احمدی نژاد با توجه به قدرت ریزشی این سیستم در طی روزهای جمعه تا یکشنبه نسبت به ریزش و رانش کوه‌ها و مسیرهای برون شهری به رانندگان هشدار داد.

وی کاهش دید به علت بروز مه گرفتگی، بارش تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد، رگبار، افت دما و رعد و برق را از آثار جوی این سامانه ذکر کرد.