سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از تعطیلی و ممنوعیت بازدید از همه اماکن تاریخی و موزه‌های سطح استان تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل مریوانی افزود: با توجه به شرایط پیش آمده و برای حفظ سلامت هموطنان، همه موز ها و بناهای تاریخی سطح استان کردستان تعطیل شدند و بازدید گردشگران از این اماکن ممنوع است.

او ادامه داد: مجموعه‌های موزه مردم شناسی خانه کٌرد، موزه سنندج، تپه باستانی زیویه، غار کرفتو و دیگر آثار تاریخی که به عنوان مهم‌ترین مقاصد گردشگری استان کردستان در طول سال و به ویژه در ایام نوروز و تعطیلات تابستانی همواره پذیرای گردشگران و مهمانان زیادی از سراسر کشور بوده‌اند، هم اکنون به دلیل وجود بیماری کرونا و برای جلوگیری از شیوع این بیماری با دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین مصوبه شورای تامین شهرستان سنندج، تعطیل شدند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه در ورودی های استان تردد همه مسافران کنترل می‌شود، افزود: با آرزوی سلامتی برای همگان، از تمامی هموطنان تقاضا دارم از سفر به استان کردستان خودداری کنند.