رئیس مرکز انتقال خون جهرم گفت: جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی جهرم، ۸هزار سی‌سی از خون خود را به نیازمندان اهدا کردند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یعقوب رضائیان افزود: درپی کمبود خون به دلیل  بیماران کرونا و کاهش مراجعه‌کنندگان در فارس و شهرستان جهرم، کارکنان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم با حضور در پایگاه انتقال خون شهرستان جهرم برای این کار خیر پیش‌قدم شدند.  

وی ادامه داد: از عموم شهروندان جهرمی دعوت می‌شود که به‌منظور اهدای خون و نجات جان بیماران نیازمند به پایگاه انتقال خون مرکزی واقع در بلوار مطهری روبه‌روی بیمارستان مطهری و پایگاه بنی‌هاشمی واقع در خیابان ۱۷ شهریور مراجعه کنند.

او اظهار کرد: با توجه به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همه تدابیر بهداشتی لازم در انتقال خون شهرستان پیش‌بینی و اجراشده به‌گونه‌ای که بدون هیچ‌گونه تجمع و معطلی و در اسرع وقت فرآیند خون‌گیری انجام می‌پذیرد.

رئیس مرکز انتقال خون جهرم بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا متأسفانه اهدا خون کاهش پیداکرده و با کمبود پلاکت مواجه شده‌ایم.

رضائیان اضافه کرد: ازآنجاکه عمر پلاکت تنها ۳ روز است و قابل ذخیره‌سازی نیست و نیاز به این محصول اجتناب‌ناپذیر است، خواهشمندیم مردم به یاری هم‌وطنان نیازمند به این ماده حیاتی بشتابند.

وی گفت: بار دیگر بر رو به کاهش گذاشتن ذخایر خون در شهرستان تأکید کرده و اطمینان خاطر داده می‌دهم که اهدای خون در مراکز تحت پوشش این سازمان در شرایط کاملاً استریل و استاندارد انجام می‌گیرد و هیچ‌گونه خطری برای اهداکنندگان ازنظر سرایت ویروس کرونا وجود ندارد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.