مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
۰ نفر

رئیس مرکز انتقال خون جهرم گفت: جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی جهرم، ۸هزار سی‌سی از خون خود را به نیازمندان اهدا کردند.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یعقوب رضائیان افزود: درپی کمبود خون به دلیل  بیماران کرونا و کاهش مراجعه‌کنندگان در فارس و شهرستان جهرم، کارکنان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم با حضور در پایگاه انتقال خون شهرستان جهرم برای این کار خیر پیش‌قدم شدند.  

وی ادامه داد: از عموم شهروندان جهرمی دعوت می‌شود که به‌منظور اهدای خون و نجات جان بیماران نیازمند به پایگاه انتقال خون مرکزی واقع در بلوار مطهری روبه‌روی بیمارستان مطهری و پایگاه بنی‌هاشمی واقع در خیابان ۱۷ شهریور مراجعه کنند.

او اظهار کرد: با توجه به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همه تدابیر بهداشتی لازم در انتقال خون شهرستان پیش‌بینی و اجراشده به‌گونه‌ای که بدون هیچ‌گونه تجمع و معطلی و در اسرع وقت فرآیند خون‌گیری انجام می‌پذیرد.

رئیس مرکز انتقال خون جهرم بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا متأسفانه اهدا خون کاهش پیداکرده و با کمبود پلاکت مواجه شده‌ایم.

رضائیان اضافه کرد: ازآنجاکه عمر پلاکت تنها ۳ روز است و قابل ذخیره‌سازی نیست و نیاز به این محصول اجتناب‌ناپذیر است، خواهشمندیم مردم به یاری هم‌وطنان نیازمند به این ماده حیاتی بشتابند.

وی گفت: بار دیگر بر رو به کاهش گذاشتن ذخایر خون در شهرستان تأکید کرده و اطمینان خاطر داده می‌دهم که اهدای خون در مراکز تحت پوشش این سازمان در شرایط کاملاً استریل و استاندارد انجام می‌گیرد و هیچ‌گونه خطری برای اهداکنندگان ازنظر سرایت ویروس کرونا وجود ندارد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

کد خبر 489344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha