گروه سیاسی: مصطفی پورمحمدی و داود دانش جعفری فردا شب پس از پایان سفر استانی دولت به قم با کابینه نهم وداع خواهند کرد.

شاید اگر تغییرات در کابینه در مورد گزینه‌های دیگری به جز وزرای کشور و اقتصاد اتفاق می‌افتاد،‌ حساسیت‌ چندانی در رسانه‌ها و همچنین گروه‌ها و محافل سیاسی و مدنی و در پی آن تلاش‌های این گروه‌ها برای منصرف کردن رئیس جمهوری از این تصمیم شکل نمی‌گرفت.  

رئیس جمهوری در جلسه یکشنبه هیات دولت از تلاش‌های وزرای کشور و اقتصاد تشکر کرد  و در آخرین وداع با یاران پرکار دولت نهم وعده داد که از آنان در جای دیگر استفاده خواهد شد؛ هرچند که پاسخ پورمحمدی و دانش‌جعفری به این پیشنهاد جدید برای همکاری در دولت که محل دقیق آن مشخص نیست، تاکنون اعلام نشده است.

سفر استانی دولت به قم حسن ختام فعالیت وزرای اقتصاد و دارایی و کشور است که بنابرشنیده‌‌ها وسایل خود را جمع‌آوری و محل وزارتخانه‌های متبوع خود را ترک کرده‌اند.

تلاش در دقیقه ۹۰

نایب رئیس مجلس در روزهای گذشته برای ابقای وزیر کشور به تکاپو افتاده است.

پایگاه خبری آفتاب، با انتشار این گزارش که محمدرضا باهنر طی روزهای گذشته با چند تن از مسئولان دولتی ملاقات داشته و خواستار جلوگیری از کناره‌گیری وزیر کشور شده است، از دیدار و مذاکره چند ساعته روز دوشنبه نایب رئیس مجلس هفتم با پورمحمدی در محل وزارت کشور خبر داد.

زمان اعلام قطعی کناره‌گیری وزرای کشور و اقتصاد که از هفته پیش توسط سخنگوی دولت مطرح شد، احتمالا جمعه یا روز شنبه خواهد بود.

خبرنگار همشهری کسب اطلاع کرد رئیس جمهوری قرار است پس از کناره‌گیری پورمحمدی و دانش‌جعفری برای وزارتخانه‌های کشور و اقتصاد سرپرست تعیین کند.

با وجود اعلام پایان کار این ۲ وزیر در کابینه نهم، برخی منابع خبری تاکید می‌کنند، احتمالاً تغییرات وزرا همچنان ادامه خواهد داشت و در این مسیر وزیران راه و ترابری، اموخارجه و جهاد کشاورزی از جمله کسانی هستند که احتمال تغییر آنها وجود دارد.