تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: انبار یک واحد تجهیزات پزشکی که اقدام به احتکار و امتناع از فروش ماسک و ژل شستشو کرده‌بود کشف و کلیه اقلام موجود توقیف و ضبط شد؛ در ضمن با داروخانه‌هایی که محصولات بهداشتی را گران بفروشند برخورد می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، هوشنگ محمدی گفت: با توجه به گزارش‌های دریافتی در خصوص گران‌فروشی و عدم عرضه ماسک و اقلام دارویی، بهداشتی توسط تعدادی از داروخانه‌ها و مراکز عرضه تجهیزات پزشکی و محصولات بهداشتی، طی هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با دستگاه‌های نظارتی ازجمله دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صمت مقرر شد گشت‌های مشترک متشکل از بازرسان دستگاه‌های مسئول از امروز بازرسی از همه داروخانه‌های استان را آغاز کرد.

وی گفت: اگر تخلفی از داروخانه‌ها درزمینهٔ گران‌فروشی و یا عدم عرضه اقلام دارویی و بهداشتی سر بزند به آنها تذکر داده‌شده و در صورت تکرار تخلف اشد مجازات برای واحد متخلف در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین ادامه داد: درگشت مشترک امروز که با کارشناسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد انبار یک واحد تجهیزات پزشکی که اقدام به احتکار و امتناع از فروش ماسک و ژل شستشو کرده بود کشف و کلیه اقلام موجود توقیف و ضبط شد ضمناً واحد صنفی متخلف نیز تعطیل و پرونده تخلف جهت رسیدگی به شعبه مربوط ارجاع شد.

محمدی گفت: نظارت‌های تعزیرات هم‌زمان با نزدیک شدن به ایام پایانی سال تشدید شده است و در همین رابطه با هرگونه گران‌فروشی و تخلفات صنفی و احتکار کالا به‌شدت برخورد می‌شود.

از همه مردم می‌خواهیم اگر انبار و یا مکان‌هایی را مورد شناسایی قراردادند که محل دپو و جمع‌آوری غیرمجاز کالاست، موارد را برای رسیدگی اطلاع دهند.