تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

بخشدار قلعه‌نو از توابع شهرستان ری گفت: ۳۳ کوره زغال‌گیری غیرمجاز (تولید زغال) با دستور مقام قضایی در روستای عشق‌آباد و کلاغیه این بخش تخریب شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا صادقی اظهار کرد: این تخریب‌ها در ادامه تخریب ۳ سری کوره زغال‌گیری غیرمجاز هفته‌های گذشته در بخش قلعه‌نو شهرستان ری استان تهران بود که به‌تازگی توسط بازرسان این اداره کشف و به دستور مقام قضایی تخریب شد.

وی افزود: کوره‌های زغال سوزی توسط اتباع بیگانه و به‌ صورت غیرمجاز و آلاینده در این منطقه شکل‌ گرفته و فعال هستند، این کوره‌ها با انتشار مستقیم دود و گازهای سمی در روستاها و مناطق مسکونی جنوب پایتخت موجب آلودگی هوا در سطح این منطقه شده است.

صادقی بیان کرد: حفر کوره‌ها در اراضی ملی و کشاورزی علاوه بر تصرف و تغییر کاربری موجب تخریب شدید محیط‌زیست می‌شود، مقابله با کوره‌های زغال سوزی نیازمند کمک سایر دستگاه‌ها ازجمله اداره جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها است.

این مسئول اضافه کرد: بازرسان اداره محیط‌زیست و بخشداری قلعه‌نو به‌ویژه در فصل سرما کار گشت، پایش و شناسایی کانون‌های آلاینده جنوب استان تهران به‌ویژه کوره‌های زغال گیری را در دستور کار خوددارند، تخریب کوره‌ها با دستور مستقیم مراجع قضایی و همکاری فرمانداری شهرستان ری انجام‌گرفته است.

صادقی اظهار کرد: عملیات پاک‌سازی و تخریب کوره‌های زغال سازی که به لحاظ ایجاد آلودگی شدید هوا و منابع آب‌وخاک موجب آلودگی محیط‌زیست و تهدید سلامتی ساکنان هم‌جوار را فراهم می‌آورد با اقتدار انجام شد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک‌میلیون نفر در جنوب استان تهران قرارگرفته است.