رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از ارسال مرحله‌ اول کمک‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: بیش از ۵ کامیون محموله کمک‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان صبح چهارشنبه ۱۶ بهمن روانه مناطق «راسک و سرباز» استان سیستان و بلوچستان شد.

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایسنا، محسن کلاری گفت: در پی مشکلات پدید آمده از بارندگی‌های شدید در استان سیستان و بلوچستان و برخی نقاط جنوب شرقی کشور و خسارت‌های پیش‌آمده در آن مناطق و برای حمایت و همدلی با هم‌وطنان آسیب‌دیده، «دومین سیل مهربانی هم‌کلاسی‌ها» برای جمع‌آوری و ارسال هدایای نقدی و غیر نقدی دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها به این مناطق در کشور اجرا شد.

وی اظهار کرد: در همین زمینه همزمان با سراسر کشور پویش سیل مهربانی همکلاسی‌ها از اول بهمن‌ماه در مدارس فارس برگزار و اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان شامل پوشاک، پتو، زیرانداز، مواد خوراکی و غذای بسته‌بندی‌شده با تاریخ‌مصرف مدت‌دار، انواع لوازم بهداشتی و نوشت‌افزار از دانش‌آموزان، اولیا و همکاران فرهنگی جمع‌آوری شد.

دبیر ستاد پشتیبانی و برنامه‌ریزی شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی فارس ادامه داد: در اجرای این طرح استان فارس مسئول جمع‌آوری کمک‌ها و نیازهای سیل‌زدگان دو شهرستان «راسک و سرباز» استان سیستان و بلوچستان شد.

کلاری با اشاره به ارسال ۵ کامیون محموله کمک‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان به مناطق سیل‌زده «راسک و سرباز» استان سیستان و بلوچستان، اقلام ارسالی را شامل: ۴ هزار بطری آب‌معدنی، ۲۸ عدد گاز ۳ شعله، لوازم‌التحریر بیش از ۴ هزار قلم، وسایل کمک‌آموزشی ۵۰۰ بسته و لباس ۱۰ هزار دستبرشمرد.

همچنین اقلامی چون  کیف و کفش ۵۰۰ جفت، مواد شوینده و بهداشتی ۵ هزار بسته، روغن مایع و جامد بیش از یک‌هزار عدد، قند و شکر بیش از ۵۰۰ کیلو، پتو ۳۰۰ تخته، کنسرو ۴ هزار قوطی، ماکارونی و سویا ۵ هزار بسته، برنج و حبوبات ۳ تن و بیش از ۸۰۰ کیلو خرما نیز به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

او اظهار کرد: پویش سیل مهربانی دانش‌آموزی علاوه بر یاری‌رساندن به سیل‌زدگان، یک اقدام فرهنگی و اجتماعی است که برای تمام دانش‌آموزان کشور درس مهربانی، همدلی و همیاری و نوع‌دوستی را به همراه دارد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس همچنین از شروع مرحله دوم جمع‌آوری کمک‌ها از این هفته نیز خبر داد افزود: کمک‌های نقدی بسیاری نیز از ۵۹ منطقه آموزشی فارس جمع‌آوری‌ شده که هرکدام از مناطق به طور مستقیم به‌حساب آموزش  و پرورش سیستان و بلوچستان واریز کرده‌اند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور در شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی شرایط را در سیستان و بلوچستان وخیم‌ کرد، به‌طوری‌که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده است و سرریز شدن آب از پشت سدهای این استان را در پی داشته است.